EuropeActive – European Skills Survey for Employers

EuropeActive has been reporting over the years the fitness sector continues to grow and diversify. It is important that we support our operators with properly educated and skilled fitness professionals – so we need to know what you think. Please take part in our annual employer skills survey. There are only 10 questions to answer, and you can chose from 9 different languages.

The survey closes at 17.00 on Friday 2nd March 2018. The results will be made available through our website, and at the European Health and Fitness Forum in Cologne on April 11th.

Just click the link below to go to the 10 questions – it will only take you a few minutes but will help to change the fitness sector for ever.

Dutch Dutch – click here
English – click here
French French – click here
German – click here
Greek Greek – click here
Italian Italian – click here
Portuguese Portuguese – click here
Russian Russian – click here
Spanish Spanish – click here

Please forward this link to all of your contacts, and others who shares our passion and vision to see the fitness sector reach our target of 80,000,000 users by 2025. Thank you for your support.

EuropeActive
The Secretariat

 EuropeActive Logo

Harry Sanderink opent alweer een nieuwe Milon Club

Corpus Milon Club Haaksbergen

Corpus Milon Clubs van de Twentse Milon-Koning Harry Sanderink opende op 14 februari een nieuwe vestiging in Haaksbergen. De fitnessketen is geschikt voor iedereen die iets wil doen aan conditie en lichaam, maar zich niet thuis voelt in de gewone sportschool. De vestiging in Haaksbergen is de vijfde vestiging van het fitnessketen. Al eerder werden vestigingen in Borne, Hengelo, Nijverdal en Wierden geopend. Corpus Milon Clubs werken met een speciale spier- en conditietraining en voedingsprogramma’s voor mensen die weinig tijd hebben en toch een optimaal resultaat willen. De vestiging in Haaksbergen is van maandag tot en met vrijdag geopend van 8.30 tot 13.30 uur en van 16.00 tot 21.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 13.00 uur. In een interview bij DeOndernemer begin vorig jaar gaf Sanderink aan mogelijkheden te zien voor misschien wel 10 Milon Clubs in Twente.

Corpus Milon Clubs

Grote brand bij Fitline Maassluis

MAASSLUIS – In een fitnesscentrum in Maassluis heeft gistermiddag een grote brand gewoed. Er is gelukkig niemand gewond geraakt, maar volgens de brandweer is de schade aan het gebouw groot. De brand ontstond rond 3 uur in een kleedkamer op de bovenste etage van het oude gebouw. De sportschool was op het moment van de brand nog geopend, deze werd snel ontruimd. De brand ging gepaard met een forse rookontwikkeling. Even was het onduidelijk of er nog mensen binnen waren. Maar dit was niet het geval. De brandweer had ruim twee uur nodig de brand te blussen. De brand is ontstaan door de nieuwe kachels van de sauna’s die de vrijdag ervoor door een erkend installatie bedrijf zijn geplaatst. Fitline Maassluis

 

The Winners Workout App van Rico Verhoeven

Altijd al willen trainen als een wereldkampioen? Vanaf nu is het mogelijk – kickbokser Rico Verhoeven lanceerde 13 februari ’18 zijn eigen fitness app “The Winners Workout”. De applicatie is gebaseerd op de 50-dagen trainingsmethodiek van de bokser en is bedoeld om meer mensen in beweging te krijgen. Niet iedereen hoeft hetzelfde niveau te hebben als Verhoeven, de honderden oefeningen zijn zo aangepast dat iedereen er gebruik van kan maken. De app is vanaf nu verkrijgbaar voor iOS en Android zonder een abonnement en kost eenmalig €8,99.

Alleen maar winnaars
Naar aanleiding van de vele vragen die Verhoeven krijgt over zijn fitness regime en de manier waarop hij in shape blijft, besloot hij een platform te creëren om iedereen te inspireren en activeren om de winnaar in zichzelf naar boven te halen. Verhoeven: “Met de app hoop ik Nederland in beweging te krijgen en mijn visie op sporten over te brengen. Het is geen afslank-app en het is ook niet bedoeld om meer spierballen te kweken. Dat zie ik als een leuke bijkomstigheid.” Dat je in de sportschool of gewoon thuis kunt trainen is volgens Verhoeven een van de voordelen. Ongeacht welke dag het is, kun je zelf bepalen of je thuis, in de sportschool of buiten in de tuin of het park je oefeningen doet.

The Winners Workout
De applicatie is gebaseerd op de trainingsmethodiek van Rico Verhoeven, maar ontwikkeld voor een dwarsdoorsnede van de samenleving. Er zijn dan ook drie levels qua trainingsintensiteit: beginner, gemiddeld en gevorderd. De app toont video’s van Verhoeven in de vorm van een trainingsprogramma gedurende een periode van 50 dagen. De gebruiker kan een programma kiezen op het gebied van Kracht, Uithoudingsvermogen, Flexibiliteit of een mix van deze drie. De achtergrondmuziek van de video’s is geproduceerd door DJ Hardwell.

Na elke oefening kan de gebruiker feedback geven op het verloop van de training en registreert de app deze gegevens ten behoeve van feedback voor de gebruiker. De gebruiker heeft ook de mogelijkheid om de verschillende oefeningen buiten een specifiek trainingsprogramma te raadplegen. Hiertoe biedt de app verschillende filtermogelijkheden om de wensen van de gebruiker optimaal te kunnen bedienen. Naast trainingsschema’s heeft Verhoeven samen met Food First Network diverse ontbijt, lunch en diner gerechten samengesteld, de in korte video instructies en voorzien van recepten worden aangeboden binnen de app.

Partners
De app werd mede mogelijk gemaakt en ontwikkeld in samenwerking met Verhoeven’s vaste partners op het gebied van sport en gezondheid: Matrix Fitness, Food First Network, Samsung, PFM Underwear en SLTN Inter Access.

‘BN’ers kunnen niet naar sportschool’ volgens Antje Monteiro
Bekende Nederlanders kunnen vanwege hun herkenbare voorkomen niet naar de sportschool. Monteiro is nu haar eigen fitness-videoplatform Fit at Home begonnen, net als Winston Gerschtanowitz. Ze noemt dat ’het Netflix van het thuissporten’. “Het is ontstaan vanuit mijn eigen behoefte. Met een eigen bedrijf, een gezin en daarnaast elke avond optreden in het theater, ben ik vaak kapot als ik thuiskom. Maar ik wil wél bewegen.“ Dat bewegen kan ze niet in de sportschool. “Als BN’er kun je eigenlijk niet naar de sportschool. Ik sprak wel af met mijn personal trainer Alain, maar daar werd ik zenuwachtig van.” Bron: Telegraaf

De fitness Valentijns App: Gymder
De sportieve versie van Tinder, Gymder is een app waar je een workout buddy kunt vinden. Ben je net in een nieuwe stad komen wonen en je kent nog niemand die met je wil sporten, zoek je iemand die je motiveert of ben je op zoek naar nieuwe inspiratie? Dan zou deze app je kunnen helpen. Als je de app opent zie je direct de mensen in jouw omgeving met een Gymder-account. Door op een van deze profielen te klikken kun je zien of hij of zij dezelfde favoriete workouts heeft als jij en als je iemand interessant vindt, geeft de app je drie opties. Je kunt ervoor kiezen om diegene te volgen, te ‘POW-en’ (te liken) of een berichtje te sturen.

Saints & Stars lijkt vergunning te verliezen na maanden verbouwen

Na een maandenlange verbouwing van enkele miljoenen, dreigt de sportschool van Tom Moos (jawel, de zoon van) Saints and Stars in West zijn vergunning kwijt te raken. Tom wilde op 1 maart openen, maar is volgens de gemeente nu ineens te commercieel. Saints & Stars is een premium boutique club waar slechts 40 mensen gelijktijdig kunnen sporten. Eerdere bezwaren waren geluidsoverlast en drukte, door het feit dat er maar 40 mensen binnen zijn kan van drukte geen spraken zijn en door de verbouwing kan geluidsoverlast ook geen bezwaar zijn, aldus Moos.

De gemeente trekt de vergunning nu in omdat de sportschool te commercieel is. De sportschool is gevestigd in een voormalig politiepand en moet daarom voor maatschappelijke doeleinden gebruikt worden. Daarom wil het stadsbestuur een niet-commerciële sportschool, blijkbaar heeft het stadsbestuur tussentijds de spelregels aangepast. ‘We hebben al mensen aangenomen. Er staan 25 mensen te popelen om aan het werk te gaan en nu krijgen we dit te horen,’ vervolgt Moos.

Het stadsdeel wil verder niet inhoudelijk reageren op de zaak lieten zij AT5 weten.

Saints & Stars

Een einde aan shakes? JoyBräu, fitnessbier met 21 gram proteïne

Een lekker koud biertje na je workout? Veel fitness fans ontzeggen zichzelf het genot hiervan, niet alleen vanwege de alcohol maar vanwege het hoge gehalte koolhydraten. Erik Dimter en Tristan Brümmer hebben 2 jaar gewerkt aan een bierrecept op de TU Berlijn. In ieder 0,33 flesje zit 21 gram proteïne en 10 gram BCAA. JoyBräu is van 12 t/m 15 april te vinden op de FIBO. www.joybrau.de  www.fibo.de

EuropeActive partners with iPro Sport

THE NATURAL CHOICE ISOTONIC SPORTS DRINK

BRUSSELS, BELGIUM, 8 FEBRUARY 2018

EuropeActive is delighted to announce its partnership with iPro Sport, the natural choice isotonic sports drink. The partnership with iPro Sport offers an excellent opportunity for the European fitness market to promote a hydration sports drink free of artificial colours, flavours or sweeteners.

iPro Sport
iPro Sport is manufactured using spring water and is naturally sweetened with Stevia – a plant extract native to South America containing zero calories. Aside from drinking an iPro Sport isotonic to stay hydrated it contains carbohydrate, which provides fuel for working muscles, and sodium, which helps to maintain fluid balance throughout your physical activity. It is currently available in 3 great flavours: Orange & Pineapple, Berry Mix and Citrus Blend and with its special formula of added vitamins C, B5, B6, B7, B12 as well as electrolytes and minerals, iPro Sport hits the mark to help you go the distance.

iPro Sport is a company focused on environmental sustainability and are supporters of the agenda tackling the critical issue of plastic in the environment. The plastic packaging used in the manufacture of iPro Sport is 100 % recyclable, positively impacting on the environment.

iPro Sport is the preferred hydration drink of leading athletic organisations, sports clubs, universities, high profile charities, the military and public forces.

Upon announcing the new partnership with EuropeActive Sophie Christy, Commercial Director of iPro Sport UK, commented,

“We are delighted that EuropeActive have recognised the health benefits and quality hydration properties of iPro Sport. Our mission at iPro Sport is to bring a highly functional hydration drink to all active people worldwide. With the full support of our partners and industry experts, EuropeActive, the fitness market is the perfect launch platform for iPro Sport in continental Europe.”

Partnership
EuropeActive takes part in discussions in Europe on sugar reduction and how to motivate people to embrace a healthy and active lifestyle. Member organisations and active consumers are also continually on the lookout for products and services that contribute both to a healthy lifestyle and an improvement of personal achievements. iPro Sport, as a product, contributes positively to the trend in sugar reduction and a more healthy lifestyle.

iPro Sport have committed to make a financial investment back into EuropeActive directly from every bottle of iPro Sport sold in continental Europe to help further professionalise, strengthen and develop the health & fitness sector. This contribution demonstrates that iPro Sport is a brand with a long-term commitment to educating the industry and consumers – actively working towards promoting a low sugar, healthier lifestyle for all.

“EuropeActive supports products and services that help further our mission to get more people, more active, more often” says Nathalie Smeeman, Executive Director at EuropeActive. “iPro Sport hydration drink is an innovative and highly functional solution to combat dehydration and motivate people to embrace an active and healthy lifestyle.”

Production and distribution
Production and distribution has already started in the Netherlands. Claudine van Kooten, Managing Director at Lekker Fris says,

“We are pleased to support iPro Sport and EuropeActive in distributing this quality hydration drink to the people of the Netherlands. iPro Sport is a great product, recognised as being a perfect hydration solution and I am confident we will make it a huge success in the Netherlands”.

Starting the second quarter of 2018, iPro Sport production and distribution will also be rolled out in Finland, Baltics, Spain, Portugal, Germany and Russia.

Visit us at the FIBO Tradeshow
Come and visit the EuropeActive stand at the FIBO International Tradeshow in Cologne, Germany from 12-15 April 2018 to try out iPro Sport and find out more about the product range and sugar reduction in the fitness market.

Availability
The iPro Sport and EuropeActive partnership launched in January 2018, and products will be available across continental Europe. To learn more about iPro Sport and availability, please contact Sander van Weerdenburg, Commercial Director sander.vanweerdenburg@europeactive-agency.eu www.iprosport.com

carrièreswitchen / fitness-transfers

Daniel Clayton voorheen Vice President Global Development bij Johnson Health Tech (Matrix) is sinds januari President Commercial en Medical Division bij Dyaco International. Clayton heeft 27 ervaring in de fitnessbranche zo had hij eerdere bestuurlijke functies bij Virgin Active en Technogym Azië.

Dyaco CEO Allen Ting: “As president of our newly formed Commercial and Medical division, Clayton will provide the vision and strategic leadership to accelerate the growth of our brands in the commercial health and fitness landscape. HIs work to assemble a world-class team of industry professionals to deliver this has already begun.”

Ook gestart bij Dyaco International onze eigen Arjan van Dijk (links op de foto), als Vice President Global Strategy & Infrastructure Commercial & Medical Markets. Van Dijk heeft ook ruim zijn sporen verdient in de fitnessbranche, sinds 2013 was hij Commercieel Directeur bij Matrix Fitness Benelux & Denemarken.

Life Fitness $1.03 miljard omzet in 2017

Life Fitness, onderdeel van de Brunswick Corp. rapporteert een groei van 5% in de omzet ten opzichte van 2016 ($980.4 miljoen). Dit is het achtste jaar dat Life Fitness een stijgende lijn laat zien, dit komt mede door de acquisitie van Scifit in 2015, Cybex en Indoor Cycling Group in 2016.

“Our fitness business is executing against its strategy to address market challenges and enable future growth. Throughout the year, this segment encountered several operating margin headwinds, including higher costs, particularly freight in the fourth quarter, challenging pricing dynamics in certain international markets and unfavorable changes in sales mix.” Aldus Mark Schwabero, CEO en Chairman van Brunswick Corp.

De verdeling van de omzet is: US 54%, Europa 18%, Azië 15%, Zuid-Amerika 5%, Afrika en Midden-Oosten 5% en tot slot Canada 3%.

Aandeelhouder van Brunswick Corp. Owl Creek blijft ondertussen aandringen op het afsplitsen van Life Fitness. “We believe that a separately traded fitness business could command a public market premium vs. other businesses with similar market positions and growth characteristics, as it could provide investors with an excellent vehicle to invest in global health and wellness growth trends,there are few ways to do this in the public markets currently.” schreef Jeffrey Altman, managing partner bij Owl Creek op 30 janauri j.l.

Vacature Freelance Redacteur

Wie hebben we nodig?
Wil jij aansprekende content maken voor het best gelezen fitnessvakblad (print en online) van de Benelux? Dan zoeken we naar jou!

Je bent een freelancer die inspirerende en goed geschreven (online) content kan produceren, je bent leergierig en wil je talent verder ontwikkelen.

Vergoeding: in overleg, op basis van ervaring en capaciteiten, in freelance verband.

Over Body Biz: Body Biz staat voor onafhankelijke journalistiek, afgewisseld met product en clubnieuws voor de fitnessbranche. Via onze website en community op social media bereiken we maandelijks duizenden fitness professionals. Via Body Biz is men sneller en beter geïnformeerd!

Interesse? Stuur je reactie dan via onderstand formulier, bij vragen mail naar info@bodybiz.nl

Redactie vacature