Voor onze fitnessafdeling zijn wij op zoek naar een Wellnesscoördinator. (aanvang medio januari 2021, m/v 28-32uur)

In deze functie geef je leiding aan een leuk en goed op elkaar ingespeeld en enthousiast team van wellnesscoaches.
Je bent primair verantwoordelijk voor het bewaken en verbeteren van het juiste begeleidingsniveau van onze leden en het verder optimaliseren van onze agendacapaciteit. Tevens ben je medeverantwoordelijk voor het bedenken, het plannen en het organiseren van fitness & lifestyle-gerelateerde activiteiten, zoals bijvoorbeeld workshops, circuitvormen of lezingen. Ook zorg je ervoor dat het team up to date blijft qua kennis en kunde, zoals op het gebied van (small group)instructie en coaching.
Waaraan moet je voldoen om in aanmerking te komen voor deze leuke functie bij een van de mooiste sport en wellnesscentra van Nederland?

  • Je beschikt bij voorkeur over enige jaren leidinggevende ervaring.
  • Je bent cijfermatig (planningstechnisch) en organisatorisch ingesteld.
  • Je kunt vragen van leden afstemmen op het aanbod van producten binnen de gestelde kaders en mogelijkheden.
  • Je hebt een goede kennis van de fitnessbranche en redelijke kennis op het gebied van voeding en beschikt over een diploma / opleiding voor fitnessinstructeur. Dit is minimaal een MBO-diploma, bij voorkeur een HBO-diploma.
  • Je hebt in de jaren dat je hebt gewerkt jezelf steeds laten bijscholen volgens de nieuwste inzichten in de fitness- en/of voedingsbranche en je volgt de ontwikkeling van deze branches op de voet.
  • Je beschikt over een sterke motivatie, hebt mensenkennis en bent servicegericht ingesteld.
  • Je bent een teamplayer en je weet ook hoe je het maximale uit je team kunt halen.
  • Je bent flexibel inzetbaar en initiatiefrijk.
  • Indien nodig ben je bereid extra uren te komen werken.
  • Je hebt kennis van bepaalde softwaresystemen (Excel, Word) en bent bij voorkeur bekend met het MyWellness Systeem van Technogym.
  • Je draagt altijd werkkleding, bent representatief en draagt altijd een naambadge.
  • Je hebt affiniteit met sport en voeding en bij voorkeur met fitness en groepsfitness.
  • Je woont bij voorkeur binnen 30 minuten van Noordwijk aan Zee.

Lijkt jou deze functie op het lijf geschreven?

Stuur dan jouw motivatiebrief + foto en jouw c.v. naar:

Suzanne Hoek-de Jong
Shoek@azzurrowellness.nl

Nieuw: HIDDEN HEROES podcast (Spotify en Youtube)

http://hiddenheroes-podcast.com

30 Minuten interviews met fitnessondernemers die vertellen over hun reis als ondernemer, hun falen, hun successen en wat hun toekomstvisie is.

Ondernemers zijn helden

Dankzij de groeiambitie van ondernemers werken er meer mensen in deze mooie branche. Dankzij hun ambitie starten er meer mensen met een gezondere leefstijl. Ondernemers zoeken doorlopend naar vernieuwing en verbetering. Ze accepteren het risico van falen. Verrichten het harde werk veelal op de achtergrond. Ondernemers zijn de ‘Hidden Heroes’ van de fitnessbranche.

Eerste aflevering: serieondernemer William van Lent (Limburg, NL)

De geïnterviewden zijn allen ondernemer. Van ZZP PT studio tot complete club, van boutique tot keten. In de eerste aflevering staat William van Lent centraal, serieondernemer achter o.a. My35 met 10 fitnessclubs en FitPeaks retentie app.

Waarom podcast luisteren slimmer is dan lezen of video kijken

Tijdens een tekst lezen of het kijken van een video kun je niets anders doen. Tijdens het luisteren naar een HIDDEN HEROES podcast interview kun je sporten, huishoudelijk werk doen (maakt het opvallend leuker), autorijden, boodschappen doen. Ofwel, het luisteren van een podcast kost je géén extra tijd, maar maakt andere activiteiten leuker! En jouzelf slimmer.

Automatisch bericht bij nieuwe afleveringen

Er staan al meerdere afleveringen klaar voor publicatie. Voor degenen die graag automatisch bericht krijgen dat er een nieuw interview beschikbaar is: klik in het HIDDEN HEROES kanaal (van Hidden Profits Marketing) op Spotify op ‘volgen’. Of op Youtube op ‘abonneren’. Je krijgt daarna direct automatisch bericht zodra er een nieuwe aflevering beschikbaar is.

Ervaringen delen leuker én effectiever dan tips

Iedere ondernemer weet dat hij of zij het meeste leert van ervaringen van andere ondernemers. Echte verhalen en persoonlijke ervaringen spreken veel meer tot de verbeelding. Meer dan van een lijstje tips. De HIDDEN HEROES interviews zijn ondernemersverhalen van 30 minuten per keer.

Initiatief

De HIDDEN HEROES podcast is een initiatief van Hidden Profits Marketing (HPM). Om ondernemers en aanstaande ondernemers te inspireren om óók persoonlijk te groeien. Met in gedachte: elke dag 1% beter. HPM is sinds 2004 marktleider in online leden en leads werven voor ambitieuze ondernemers in de fitnessbranche. www.hiddenprofitsmarketing.com

Fitness Time tekent een exclusieve overeenkomst met Technogym voor USD 50 miljoen

De grootste fitnessclubketen in Saoedi-Arabië kiest Technogym voor zijn 138 clubs en 70 nieuwe openingen. Dit creëert een unieke, nieuwe standaard voor de fitnessindustrie in de regio.


Technogym en Fitness Time hebben een contract van vijf jaar getekend. Technogym levert in deze periode zijn ultramoderne cardio- en krachtapparatuur en digitale oplossingen aan Fitness Time. Dit is het grootste netwerk van sport- en fitnessclubs in Saoedi-Arabië. Fitness Time telt 138 actieve clubs en een pijplijn van minstens 70 nieuwe openingen in de komende vijf jaar in Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten.

Een missie, twee doelen
De samenwerking van de twee leidende merken, die dezelfde missie ‘de samenleving motiveren voor een gezondere levensstijl en welzijn, en mensen aanmoedigen om regelmatiger te bewegen’ delen, definieert een nieuwe standaard voor de fitnessindustrie in Saoedi-Arabië. Dit partnerschap stelt Fitness Time in staat om zijn leiderschap te consolideren, zowel op het gebied van toegankelijkheid als innovatie. En het biedt Technogym een platform om het leidende merk op het gebied van fitnessapparatuur en digitale technologie in de regio te worden.


Trainen als een atleet
Fitness Time-faciliteiten zullen de producten en digitale oplossingen van Technogym bevatten, zoals ARTIS LINE – Technogym’s unieke lijn verbonden slimme apparatuur voor cardio- en krachttraining voor alle spiergroepen. Daarnaast combineert deze productlijn gebruiksgemak en comfort met het hoogste prestatieniveau en gebruikersengagement. Ook is gekozen voor de loopbanden, crosstrainers en hometrainers uit EXCITE LINE. Om hun leden de mogelijkheid te bieden ‘te trainen als een echte atleet’, heeft Fitness Time gekozen voor SKILL LINE. Deze cardiolijn is ontwikkeld door de jarenlange ervaring van Technogym als officiële leverancier van de Olympische Spelen en de beste atleten ter wereld.


Het allerbeste van twee werelden
Leejam Sports Company, de eigenaar van de exploitant van Fitness Time Clubs, CEO Justin Musgrove zegt: “We zijn verheugd om samen te werken met Technogym in, wat wij vinden, het allerbeste op het gebied van fitnessapparatuur en -technologie. Fitness Time zet een nieuwe maatstaf voor kwaliteit en waarde, met als missie de beste en meest favoriete Health Club-keten in de regio te zijn.” Met meer dan 2600 medewerkers in Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten is Fitness Time de meest geavanceerde en grootste Health Club-keten in het Midden-Oosten.
Nerio Alessandri, oprichter en CEO van Technogym vult aan: “Namens het hele Technogym-team zijn we erg trots op de samenwerking met een toonaangevend merk als Fitness Time. Dit draagt niet alleen bij aan het verhogen van het innovatieniveau in de branche, maar ook dezelfde missie met ons deelt. De sociale missie om welzijn te promoten als een kans om een betere wereld te creëren op basis van de gezondheid van mensen. Zakelijk gezien betekent dit partnerschap ook veel voor ons. Het geeft ons de mogelijkheid het leiderschap van Technogym te consolideren en verder te versterken in een snelgroeiend gebied als het Midden-Oosten. Zowel in connected slimme apparatuur als digitale technologieën.


Over Technogym
Technogym is opgericht in 1983 en is een toonaangevende internationale leverancier van technologie en ontwerpgestuurde producten en diensten in de wellness- en fitnessindustrie. Technogym biedt een compleet assortiment aan cardio-, kracht- en functionele apparaten aan, naast een digitaal cloud-gebaseerd platform waarmee consumenten overal verbinding kunnen maken met hun persoonlijke wellness-ervaring, zowel op de apparaten als buitenhuis via hun mobiel. Met meer dan 2.300 werknemers en 14 vestigingen wereldwijd is Technogym aanwezig in meer dan 100 landen. Meer dan 80.000 wellness(sport)centra en 300.000 particuliere huizen in de wereld zijn uitgerust met Technogym. Technogym is voor de achtste keer gekozen als officiële leverancier voor Tokio 2020, na Sydney 2000, Athene 2004, Turijn 2006, Beijing 2008, Londen 2012, Rio 2016 en Pyeongchang 2018.

Virtuagym verwelkomt Quinten Francken-Bosman (voormalig Photobox, Whistl en TNT Post) als COO

AmsterdamVirtuagym, Europese marktleider in fitness software en één van de snelst groeiende tech scale-ups van Amsterdam, heet Quinten Francken-Bosman, voorheen werkzaam bij Photobox, Whistl and PostNL, welkom als nieuwe Chief Operations Officer (COO). Met Francken-Bosman voegt Virtuagym de eerste COO, plus vrouwelijke board member toe aan het team.

Quinten Francken-Bosman keerde recentelijk terug uit Londen waar zij werkte als Group Shipping & Procurement Director bij Photobox en Head of International bij Whistl. 

Mede-oprichter van Virtuagym, Paul Braam zegt: “De ervaring die Quinten meebrengt van een grote Corporate (PostNL) en een succesvolle tech scale-up (Photobox) past perfect bij de groei die Virtuagym op dit moment doormaakt. Haar ondernemerschap was duidelijk zichtbaar bij het zelfstandig opzetten van een nieuw bedrijfsonderdeel bij Whistl, en de combinatie met haar sterke internationale achtergrond heeft ons ervan overtuigd dat met haar aan boord de internationale toppositie binnen de fitness innovatie binnen handbereik ligt. Ik ben trots dat wij Quinten met haar unieke ervaring hebben toegevoegd aan ons team”.

“Virtuagym heeft een geweldig team en een echte people culture en ik kijk er dan ook enorm naar uit om de verschillende onderdelen naar een nog hoger operationeel niveau te tillen en zo bij te dragen aan de verdere groei van het bedrijf” aldus Quinten Francken-Bosman.

Senioriteit om te blijven groeien

Virtuagym is een van de snelst groeiende tech scale-ups in Amsterdam en hard op weg naar een internationale leidende positie binnen de innovatie van fitness. Door de toevoeging van Quinten aan de board zal er meer aandacht naar de operationele tak binnen de organisatie gaan, wat de voorgenomen groei zal bespoedigen. De huidige board bestaat momenteel uit de broers en oprichters Hugo & Paul Braam (gezamenlijk CEO), Simon Aurik (CCO), Wijnand van de Calseijde (CFO) en Nick van Schijndel (CTO).

Over Virtuagym

Virtuagym biedt een innovatief fitness softwareplatform voor klantbetrokkenheid, coaching en club management. Het platform bestaat uit een compleet ecosysteem met geïntegreerde mobiele apps en bevat modules voor trainings- en voedingsbegeleiding, voortgangsregistratie, online coaching, business analytics, leden- en personeelsadministratie, roostering, facturatie, toegangscontrole, en meer.Met meer dan 200 medewerkers en kantoren in Amsterdam en Noord- en Zuid-Amerika ondersteunt Virtuagym meer dan 15 miljoen consumenten, meer dan 6.000 gezondheidsclubs en 30.000+ trainers wereldwijd, waaronder Basic-Fit, Trainmore, Fit20, Vondelgym, en meer. Kijk voor meer informatie op business.virtuagym.com/nl/.

3 redenen om vooral niet stil te blijven staan

Het is natuurlijk vakantie en hoewel veel mensen van de rust proberen te genieten zijn het voor u als ondernemer misschien vooral onrustige tijden. In sommige gevallen is het zorgen dat mensen weer terug komen naar de club zodat u uw incasso’s niet blijvend ziet kelderen. Het betekent dat u er voor moet zorgen dat leden zich weer veilig voelen. En het betekent natuurlijk ook dat mensen weer uit hun nieuwe en mogelijke andere sportgewoontes moeten worden gehaald. Maar hoe? Wij proberen u aan de hand van een aantal tips een stukje dichterbij te brengen.

Tip 1; communiceer wat nodig is
Zorg er vooral voor dat u duidelijk naar uw leden communiceert dat het veilig is binnen uw club. Nog te vaak zien wij video’s van jonge honden die druk bezig zijn met krachttraining of groepslessen. Maar wie is nu echt de kwetsbare en de niet-terugkerende groep? Vergroot deze groep heel duidelijk uit. Laat ze op camera sporten, zorg ervoor dat zij hun gevoel overdragen naar uw ledenbestand dat nog niet is teruggekeerd. Geef de niet-bezoekers het gevoel dat hun lotgenoten het goed maken en dat ze met een gerust hart terug kunnen keren naar uw club. Mensen willen behoren tot een groep, een groep die op hen lijkt en die mogelijk dezelfde bezwaren heeft. Laat vooral die groep aan het woord en laat hen uitleggen waarom het zo fijn is om bij u te trainen. Bang voor negatieve feedback? Kan haast niet, want dan waren ze al niet meer bij u op de club.

Tip 2; Break the habits
Mensen hebben in de afgelopen periode nieuwe gewoontes opgebouwd. Ze hebben een nieuwe fiets gekocht, zijn actief begonnen met TikTok, zijn meer gaan wandelen en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het is dus belangrijk dat u de mensen weer bewust maakt van uw specialiteit. Dat is natuurlijk voor elke club anders, maar u weet als geen ander hoe u uw leden waarde kunt brengen. Laat ze weten wat u kunt betekenen. Mensen zijn gewoontedieren, soms goede en soms ook minder goede gewoontes. Laat vooral weten dat u ze kunt helpen om dichter bij hun doelen te komen op de lange termijn. Ook hier is de communicatie weer belangrijk. Speel eens echt in op de wensen van de klant. Niet alleen hetgeen u aanbiedt, maar laat vooral eens horen hoe u aan de wensen van de klant kunt voldoen. Het gaat om veiligheid, resultaat, aandacht en bekwaamheid binnen uw club.

Tip 3; Fanclub
Maak ambassadeurs van uw leden. Maak uw leden echte fans. Wat kunt u eraan doen om de beleving van uw leden net een stukje beter te maken? Dat is de kunst. Luister naar de klant, maar luister eens echt naar de klant. Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw lid bij de aankomende verjaardag vol lof over u gaat praten. Dit zit hem natuurlijk in veel verschillende zaken, maar elke kleine stap is er één. In de basis wil je dat mensen goed kunnen functioneren binnen uw club. Dat betekent vooral niet die mega moeilijke 4-daagse schema’s maar kleine overwinningen die de motivatie verhogen. Ik denk dat u zelf ook talloze dingen kunt bedenken waardoor uw lid met een goed gevoel de tent verlaat.Is dit allemaal makkelijk? Nee, absoluut niet. Maar het is wel belangrijk om hier de nodige aandacht aan te schenken. Mensen willen gehoord worden, mensen willen zich goed voelen, mensen willen successen behalen en uiteindelijk moeten zij één van de beste accountmanagers worden van uw club.
Met vriendelijke groet,

Team Fitness Occasions – Panatta Sport Nederland

Onderzoek laat impact van corona zien op Nederlandse fitnessbranche

Gegevens onder Nederlandse fitnessondernemers laten zien dat 42% van de ondervraagden hun leden nog steeds de volledige lidmaatschapskosten laten betalen om gebruik te maken van hun diensten en dat 53% nog onzeker is hoe zij hun digitale workout aanbod kunnen omzetten in nieuwe verdienmodellen. Zie het onderstaande persbericht voor alle resultaten en meer. 

Onderzoek laat impact van corona zien op Nederlandse fitnessbranche   Gegevens onder Nederlandse fitnessondernemers laten zien dat 42% van de ondervraagden hun leden nog steeds de volledige lidmaatschapskosten laten betalen om gebruik te maken van hun diensten en dat 53% nog onzeker is hoe zij hun digitale workout aanbod kunnen omzetten in nieuwe verdienmodellen. Zie het onderstaande persbericht voor alle resultaten en meer.   

Onderzoek: Het merendeel van de Nederlandse sportscholen en studio’s bieden een optie aan om vanuit huis te trainen.   Uit de gegevens die Virtuagym, technologieaanbieder voor fitnessbedrijven, heeft verzameld door het houden van een enquête onder 45.000 fitnessprofessionals, blijkt dat 95% van de ondervraagde fitnessprofessionals in Nederland een mogelijkheid biedt aan hun leden om vanuit huis te trainen. Dit is een hoog aantal vergeleken met het gemiddelde van Europa (91%) en de Verenigde Staten (87%) Het softwarebedrijf stelde ook vast dat 65% van de ondervraagden zeiden dat ze nog steeds kosten in rekening brengen bij hun leden voor het gebruik van hun diensten (tegen het normale tarief, of een gereduceerd bedrag) – een hoog aantal in vergelijking met veel andere landen binnen de Europese markt. In Frankrijk en Spanje lag dit aantal op 60% en 44%, respectievelijk.
Belangrijkste bevinding: er wordt een online aanbod aangeboden, maar er is veel onzekerheid over de inkomstenstromen   Terwijl veel van deze fitnessbedrijven nu een online training aanbod voor thuis hebben om de verliezen van COVID-19 tegen te gaan, hebben ze moeite om een echt bedrijfsmodel te vinden in deze nieuwe ‘online coaching’-markt en terwijl velen nog steeds kosten in rekening brengen, zegt 22% van de respondenten van de enquête nog steeds betalingen te doen, maar hebben ze de tarieven van hun lidmaatschapskosten wel verlaagd.    De meerderheid van de respondenten (61%) geeft aan dat ze het nu tijd vinden om hun bedrijfsmodel te innoveren, maar geven ook toe dat ze niet precies weten hoe ze het moeten doen of waar ze moeten beginnen. 53% gaf aan niet te weten hoe ze hun digitale aanbod kunnen omzetten in een omzet – dit kan te wijten zijn aan het feit dat 54% van de respondenten sommige of al hun lessen gratis aanbieden via sociale media via sites en apps zoals Facebook en Instagram.
Belangrijkste bevinding: fitnessprofessionals willen tijdens quarantaine hun bedrijfsmodel innoveren   Dit is echter niet voor alle respondenten het geval. Virtuagym verzamelde ook citaten van sportschool en studioeigenaren, maar ook van personal trainers over hun nieuwe dagelijkse routines, hun grootste zorgen, hoe hun klanten en leden hebben gereageerd op hun nieuwe digitale aanbod en de positieve gevolgen van het sluiten van hun deuren. Uiteindelijk blijven de meesten optimistisch en verwacht slechts 7% dat er in de komende weken een heel groot aantal annuleringen van het lidmaatschap zal komen.    Één respondent antwoordde: “Veelal positief! Enthousiast over de snelle en creatieve oplossingen en alternatieven. Maar er zijn ook mensen die niet digitaal willen trainen. Zij blijven wel lid, maar trainen pas weer wanneer de gym open is.”.   Uit de resultaten bleek ook dat 40% van de ondervraagde fitnessprofessionals in Nederland zich niet gesteund voelen door hun overheid en zelfs 70% voelt zich tijdens de quarantaine niet betrokken bij hun leden.

“Kabinet negeert oproep fitnessclubs”

Premier Rutte heeft tijdens de persconferentie van vanavond te kennen gegeven dat de fitnesscentra hun deuren dicht moeten houden tot 1 september. 
Dit in weerwil van de oproep van de Vereniging Exclusieve Sportcentra aan de minister president in het Algemeen Dagblad van maandag jongstleden. In deze oproep namens alle fitnesscentra in Nederland wordt aangegeven dat de fitnessbranche klaar is om gereguleerd en gedoseerd haar deuren te openen met inachtneming van alle veiligheidsmaatregelen die het OMT belangrijk vindt. Met grote ontsteltenis is gereageerd op de maatregelen van het kabinet. Han de Hair, voorzitter van de Vereniging van Exclusieve Sportcentra stelt dat de fitnessbranche hiermee keihard wordt getroffen. “Drie miljoen fitnessbeoefenaren krijgen tot 1 september geen toegang tot hun lokale sportschool. Voor clubleden en voor ondernemers is er geen uitzicht om samen te werken aan leefstijlverbetering en ziekte-preventie.”, aldus Han de Hair. 

De Hair: “De waarde en het nut van de fitnessbranche met betrekking tot de preventie tegen gezondheidsrisico’s wordt schromelijk onderschat”. De Nederlandse fitnessbranche kan bogen op de hoogste participatiegraad in Europa en is daarmee met afstand de grootste partij die bijdraagt aan fitheid en vitaliteit in onze samenleving. Onder meer obesitas en het daarmee gepaard gaande diabetes type 2 en hart- en vaatziekten, zijn grote bedreigingen voor de volksgezondheid. De ontwikkeling van overgewicht en obesitas heeft letterlijk epidemische vormen aangenomen. Inmiddels is in een zeer groot aantal studies en onderzoeken onweerlegbaar aangetoond dat regelmatige kracht- en conditietraining deze bedreigingen voor de volksgezondheid kunnen verminderen. De World Health Organisation onderschrijft de visie dat recreatief bewegen belangrijk is maar dat vooral spiertraining en training van het hart- longsysteem essentieel zijn om deze bedreigingen te lijf te gaan. 

De schade die nu wordt aangericht kent twee aspecten. In directe zin is er sprake van een verlies aan vitaliteit in de samenleving juist bij veel kwetsbare mensen omdat juist zij behoefte hebben aan de regelmaat en coaching die in de fitnessclubs geboden wordt. Veel fitnessbeoefenaren zullen niet aan hun regelmatige en noodzakelijke trainingsarbeid toekomen. In indirecte zin zal als gevolg van het feit dat heel veel bedrijven en werknemers in de fitnessbranche noodgedwongen af zullen haken of om zullen vallen, er veel minder capaciteit zijn om mensen aan hun gezondheid te laten werken. Dit zal zijn tol eisen, niet alleen in de gezondheidssfeer maar het zal onherroepelijk ook leiden tot toenemende zorgkosten. 

De Hair is diep teleurgesteld en stelt dat meer dan 30.000 lifestyle- professionals, 2000 fitnessclubs en meer dan drie miljoen fitnessbeoefenaren gisteravond door het kabinet in de kou zijn gezet. “Er is sprake van willekeur, want hoe valt het te verklaren dat grote concentraties mensen nu overal worden getolereerd, terwijl dé vitaliteitsmotor van Nederland op slot blijft? Dat het middel erger is dan de kwaal zal pas blijken als het veel en veel te laat is. We laten het er niet bij zitten en zullen zeker in actie komen”, aldus Han de Hair. 

Voor meer informatie: https://www.exclusievesportcentra.nl/
Premier Rutte heeft tijdens de persconferentie van vanavond te kennen gegeven dat de fitnesscentra hun deuren dicht moeten houden tot 1 september.   Dit in weerwil van de oproep van de Vereniging Exclusieve Sportcentra aan de minister president in het Algemeen Dagb…

EuropeActive

In Europe, the earliest closures due to the Covid-19 crisis by government orders were on February 24 in the Northern part of Italy and the last country to dictate club closings was the UK on March 20, 2020. Sweden is the only exception, where bars, restaurants and fitness clubs are still open to the public today.

Get the sheet below:

Pavigym: Is your flooring sanitary?

Are you taking measures to prevent the spread of COVID-19? Ours is, and we are – and we want to help you! Read on to find out how!
Now more than ever, you need to prioritise quality, security, and hygiene in your installations. And we’re here to help you do that.

Have you considered that now might be the perfect time to carry out the renovation you were planning for the summer? If so, it would be wise to choose high-quality flooring manufactured from hygienic materials in an environment that ensures a COVID-19 free product.1. We are committed to protecting the health of our employeesWe have implemented enhanced protocols for the cleaning and sanitisation of our facilities, which takes place 4 times per day.We have taken additional social distancing precautions in the factory. All machines are positioned more than 300 m2 from each other.We are manufacturing our own protective face shields made of Pavigym’s EVA rubber.We have provided masks and gloves to all our employees to ensure the utmost safety.Our office teams are working remotely.

2. COVID-Free flooring
Our manufacturing process is continuing as normal, with additional disinfection processes. Our floors are free from COVID-19All our products are disinfected one by one upon leaving the production line to ensure they are virus-free.Our packaging is the most secure against COVID-19Our products are packaged and dispatched in cardboard boxes.
Several studies analysing the resistance of COVID-19 on different surfaces confirm that, on cardboard, the virus dies within the first 24 hours (in comparison to the 72h resistance found on other surfaces such as plastic or metal).


Do you know how to disinfect your gym flooring? We have selected the best disinfectant cleaners for you, all suitable for Pavigym flooring solutions.
PRODUCTS RECOMMENDED BY PAVIGYM FOR THE CLEANING AND DISINFECTION OF FLOORS


1. Disinfectant Cleaner (Dr. Schütz)
Dr. Schutz Disinfectant cleaner combats enveloped viruses and is therefore also effective against the Coronavirus. 


2. Bactericidal disinfectant and cleaner – SPRINT EMEREL ANTIBAC (Diversey)
Sprint Emerel Antibac is a disinfectant with a general residual action that cleans and disinfects all types of surfaces.


3. Detergent disinfectant and cleaner – SUMA BAC D10 (Diversey)
Suma Bac D10 from Diversey is a detergent disinfectant that cleans and disinfects all types of services in just one step. It’s perfect for eliminating viruses, bacteria, and a wide variety of microorganisms.

Fitness-uitdagingen zijn 400% populairder tijdens quarantaine: leden van sportscholen gebruiken deze uitdagingen om thuis gemotiveerd te blijven

Door de gegevens van meer dan 16 miljoen gebruikers van fitnessapps in heel Europa te analyseren, heeft Virtuagym, een Nederlandse aanbieder van online en mobiele coaching technologie, een stijgende trend in de deelname aan digitale fitness- uitdagingen vastgesteld. Zo kunnen gebruikers op afstand toch op een sociale manier bezig zijn met sporten en fit blijven.

In de afgelopen twee weken (in de tijd van quarantaine) maken 400% meer gebruikers van de app gebruik van de ‘fitness-uitdaging’-functie in de whitelabel-trainingsapp van het bedrijf.

Met deze functie kunnen sportscholen uitdagingen opzetten zoals dagelijkse workout-uitdagingen, stappen-uitdagingen, maar ook plank-, squat- of pull-up-uitdagingen die leden thuis kunnen doen tijdens de huidige crisis. De vooruitgang wordt bijgehouden op een leaderboard en is geïntegreerd met activiteitentrackers zodat gebruikers virtuele prijzen kunnen winnen.

Het toegenomen gebruik van fitness-uitdagingen leidt tot een toename van het aantal contactpunten van fitness- en studio-eigenaren met leden, een belangrijke maatstaf voor het behoud van leden terwijl de deuren gesloten blijven. Tegelijkertijd stelt het leden in staat om buiten de sportschool te blijven trainen zodat ze gemotiveerd blijven door te concurreren met andere leden en sociaal te blijven gedurende de quarantaine.

Enorme stijging in gebruik fitness apps tijdens quarantine

Deze bevindingen komen overeen met de rest van Virtuagym’s gegevens die laten zien dat er de afgelopen twee weken een toename van 300% is geweest in het gebruik van het trainingsgedeelte van de Virtuagym-app, als gevolg van gebruikers die vanuit hun eigen huis trainen met een virtuele trainer.

Over Virtuagym 
Virtuagym levert een innovatief fitness softwareplatform voor management, coaching, en klantbinding. Het platform biedt een compleet ecosysteem met geïntegreerde mobiele apps en oplossingen voor trainings- en voedingsbegeleiding, voortgangsregistratie, online coaching, business analytics, roostering, online sign-up en betalingen, ruim 40 partner integraties, en meer.

Met 200+ medewerkers en kantoren in Amsterdam en Medellín ondersteunt Virtuagym meer dan 15 miljoen consumenten, 6,000+ sportscholen en tienduizenden trainers wereldwijd, waaronder Basic-Fit, Trainmore, Fit20, Lijfstijl Coaches, en meer. Bezoek voor meer informatie business.virtuagym.com/nl/