Onderstaand artikel vinden jullie terug in Body Biz editie 1 - 2023
0 Comments
Dit artikel is te lezen in Body Biz editie 6 - 2022
Dit artikel is te lezen in Body Biz editie 6 - 2022
Dit artikel is te lezen in de nieuwe Body Biz - editie 5 van 2022!
Een apparaat voor Eur 3.800; twee apparaten voor Eur 7.000.
Het Pixformance Station is een digitaal trainingsapparaat, ontwikkeld door experts uit de wetenschap, sport en fitness. Het station bestaat uit een groot beeldscherm waarop een virtuele Personal Trainer te zien is, die de fitness-oefeningen voordoet. Jj kopieert de Trainer en op de andere helft van het beeldscherm zie je jezelf plus, in real-time, duidelijke visuele aanwijzigen om elke oefening correct uit te voeren. Een camera, geïntegreerd in het station, registreert 25 gewrichtspunten, analyseert jouw bewegingen en geeft meteen gepersonaliseerde feedback. Het voordeel: de real-time feedback stelt je in staat om een goed gecontroleerde, effectieve training te volgen. Naast het station zelf heb je toegang tot een volledig online software-platform waarin alle oefeningen staan en waarmee alle aangesloten gebruikers een eigen persoonlijk programma samen kunnen stellen. Wanneer je in een andere ruimte wilt fitnessen, kun je als alternatief voor het station, gebruikmaken van de met het software-platform geintegreede smartphone / tablet app om je programma te volgen, met dezelfde virtuele Personal Trainer. Het systeem bevat meer dan 150 oefeningen, flexibel samen te stellen in een eindeloos aantal programma’s, te volgen op 3 verschillende ervaringsniveau’s, en gebruikmakend van een zelf te kiezen combinatie van verschillende accessoires (dumbbells, elastieken, enz.). Het platform registreert elke sessie en bewaakt de voortgang, wat ook te raadplegen is via de app. Kortom, Pixformance is dé oplossing om effectief – en leuk – te fitnessen!". FT-CLUB en MYZONE starten een exclusief Europees partnerschap.
Myzone zal, samen met andere bekende bedrijven zoals adidas en Perform Better Europe, exclusieve systeemleverancier van de FT-CLUBs zijn. Dit is een samenwerking tussen twee ondernemingen in de fitness- en gezondheidsbranche met een gemeenschappelijke visie: "We move people" is de overkoepelende claim van ACISO Fitness & Health GmbH, franchisegever van FT-CLUB. Deze claim wordt met evenveel toewijding wereldwijd uitgedragen door Myzone. Het gemeenschappelijk doel is hier om nog meer trainingssucces te behalen voor de FT Community. "Let´s make the world more functional". STOP WISHING. START DOING.
Het succes van de fitnessbranche is op korte en lange termijn afhankelijk van fitnessbedrijven die sterker gepersonaliseerde en gelokaliseerde klantervaringen bieden, volgens toonaangevende merken en influencers uit de fitnessbranche op FitNation 2021. Tijdens het jaarlijkse toonaangevende B2B-evenement voor de fitnessbranche, waar experts inzichten en ideeën van onschatbare waarde delen met clubeigenaren en fitnessondernemers, werd duidelijk dat in deze klantervaringen zowel fysiek als digitaal moeten worden gecombineerd. Online fitness is daarin een aanvulling en uitbreiding op het traditionele fitnessaanbod, geen vervanging. Deze ontwikkeling komt na een periode van significante veranderingen binnen de fitnesssector, eerst gekatalyseerd door de coronapandemie en voortgezet na de heropening van sportscholen en studio's. Zo maken fitnessbedrijven steeds vaker gebruik van technologie om digitale en fysieke ervaringen naadloos samen te brengen. Klanten raken daarbij steeds meer gewend aan de vrijheid en snelheid van digitale diensten en de flexibiliteit om aan hun gezondheid te werken waar en wanneer het hen uitkomt. (Kijk onderaan dit bericht voor de video!!!) De derde editie van FitNation omvatte keynote presentaties en workshops van prominente fitnessmerken zoals ClassPass, Prime Time Fitness, Snap Fitness, CLMBR, Active Wellness en WIFA, maar ook van influencers zoals Stephanie Elsewood, Emma Barry en Matthew Januszek. Deze werden gelivestreamd vanuit de studio van wereldwijde leverancier van fitnesstechnologie en sponsor Virtuagym naar aanwezigen uit meer dan 31 verschillende landen. "In de snel onze veranderende wereld, is het van essentieel belang om te blijven leren en groeien. Het was daarom geweldig om zoveel mensen uit onze branche bij elkaar te brengen om elkaar te inspireren en ervaringen en kennis te delen," zei Hugo Braam, CEO en mede-oprichter van Virtuagym, die het evenement opende. "Ik ben ontzettend enthousiast over de innovatiespurt van de branche. Ik kan niet wachten om te zien hoe technologie, van gamificatie tot wearable technologie en virtual reality mensen verder betrekt bij fitness en de wereld gezonder en gelukkiger helpt maken." Volgens Nat Carruthers, mede-oprichter & chief product design officer bij CLMBR, moeten fitnessbedrijven zich nu richten op het creëren van solide klantervaringen, niet alleen op producten en software. Dit moet langetermijnoplossingen voor een betere klantbetrokkenheid worden beschouwd, niet enkel als oplossingen voor de korte baan. Een belangrijk middel om die verbeterde klantervaring te bereiken werd geschetst door Henrik Gockel, Patrick Baumann en Serge Reit van Prime Time Fitness. Zij benadrukten het belang van dataconnectiviteit en onthulden dat bedrijven slechts 12% van de gegenereerde data gebruiken om zakelijke beslissingen te onderbouwen. Greg Maurer, vicepresident fitness en educatie bij Workout Anytime, onderstreepte de toegevoegde waarde van integratie wearable technologie in de fitnessprogrammering om trainers inzicht te geven in prestaties en zo beter passende en haalbare fitnessplannen en -doelen aan te bieden. Het bouwen en onderhouden van online community’s is een integraal onderdeel van een gepersonaliseerde aanpak, volgens fitnessinfluencer Stephanie Elswood, die haar waardevolle inzichten over online engagement deelde. Zo sprak ze over het belang van het gebruik van verschillende communicatiestijlen en soorten content per platform en het inzetten van een duidelijke oproep tot actie. De relevantie van experience design werd ook benadrukt door Javier Santín, director of operations bij Struct Club, die verklaarde dat fitnessconsumenten nu en in de toekomst technologisch onderlegd zijn en op zoek zijn naar ervaringen die verder gaan dan een work-out. Een ander belangrijk aandachtspunt betrof de veranderende verwachtingen en gewoonten van de moderne fitnessconsument. Volgens Shari Castelli, senior director of industry development bij ClassPass, is "de flexibelere hybride werkplek een blijvertje, met roosters die verschuiven van traditionele trainingstijden ‘s avonds en een toename van 61% in kortere, 30 minuten durende, persoonlijke lesreserveringen." Voor Castelli is een andere opmerkelijke trend de grotere focus op wellnesservaringen, die door meer dan een derde van de ClassPass-gebruikers worden geboekt. Naast het jaarlijkse evenement organiseert FitNation ook regelmatig webinars en podcasts om te informeren en te inspireren en ervoor te zorgen dat fitnessprofessionals nooit stoppen met leren. Om de aankomende evenementen te bekijken, klik hier: https://bit.ly/3p1yuDJ Om te luisteren naar de podcast 'Groei jouw fitness onderneming', klik hier: https://bit.ly/3p5OHrt Boudewijn van Ewijk is als Chief Marketing Officer (CMO) in dienst getreden bij fitnessketen Urban Gym Group (UGG). Voorheen was van Ewijk in dienst bij Telfort, UPC en Marktplaats. Als oprichter van digital performance agency MediaScience trad Van Ewijk ook op als consultant die bedrijven adviseerde over hun digitale transformatiestrategie en executie daarvan. Zijn voorganger Barbara den Bak zal zich volledig richten op de ontwikkeling van nieuwe initiatieven.
Van Ewijk: “Werken bij de Urban Gym Group is een mooie volgende stap waarin mijn kennis en ervaring op het gebied van digital marketing en sales direct bijdragen aan de groei van het bedrijf. Ik voel me sterk verbonden met de merken, groeiambities en het team van gemotiveerde mensen.” Marjolijn Meijer, CEO: “In onze branche staan we bekend om onze krachtige brands en richten we ons op een eersteklas customer experience in onze clubs. We willen dat onze leden dezelfde ervaring online hebben en hebben de lat voor onszelf hoog gelegd. Het trackrecord, de kennis en de energie van Boudewijn helpen ons onze doelen te bereiken.” Over Urban Gym Group De Urban Gym Group (UGG) heeft ruim 25 clubs in grote steden in Nederland en heeft als doel haar leden een unieke fitnesservaring te bieden. Trainmore vestigt zich vaak in inspirerende, monumentale panden in de centra van grote steden en biedt de nieuwste fitnesstechnologie in een stedelijke setting, waarin community, muziek en kunst een steeds grotere rol gaan spelen. Clubsportive is een high-end fitnessclub, gevestigd aan de Zuidas van Amsterdam. High Studios is de eerste boutique fitnessstudio van Nederland en biedt op verschillende locaties in het land HIIT-workouts (cycle, yoga en run) aan. BTY CLB biedt intensieve trainingen gericht op bilspieren in nachtclubs, op andere bijzondere locaties en online. De Urban Gym Group wordt geleid door Marjolijn Meijer en Jordy Kool. Samen zijn ze ook eigenaar van onder meer Gym Warehouse en My Local Gym Group. Fitfair 2021 (gepland voor 25 en 26 november) kan helaas geen doorgang vinden en de lezing die ik daar zou gaan geven dus ook niet. Althans, niet op dat podium. Maar de inhoud van mijn verhaal is op dit moment zó relevant, dat ik hem op video heb gezet.
Ik wil je vragen om – voordat je gaat kijken – eerst even een paar vragen voor mij te beantwoorden. Heb je zelf specifieke vragen? Stel die dan ook meteen hieronder. Deze beantwoord ik graag en zo snel mogelijk. Ik wens je een inspirerend half uur en hoop van harte dat je je voordeel kunt doen met mijn input! LEES HIER MEER.... Committed to the growth, protection, and promotion of the health and fitness industry, and the success of our members.
The mission of IHRSA, The Global Health & Fitness Association, is to grow, protect, and promote the health and fitness industry, and to provide its members with the benefits that will help them be more successful. IHRSA and its members (health and fitness clubs, gyms, studios, sports and aquatic facilities, and industry partners) are dedicated to making the world healthier through regular exercise. Shaping a Healthier World for All IHRSA and the fitness industry are dedicated to increasing access to physical activity across the world. There are many ways in which we strive to achieve this goal: we advocate for a universally inclusive fitness industry, one in which people of all races, backgrounds, ages, orientations, and abilities feel intentionally welcomed and included; we actively partner with several national, international, and global organizations working to help more people get active, such as the World Health Organization (WHO), and the President’s Council on Sports, Fitness & Nutrition; and we run global campaigns promoting inclusive physical activity, like the Get Active for All Campaign. Together, we can make the world a healthier place and create a better future for our industry. SMART Summit Day 1 sessions and discussions have wrapped up! We're really feeling the enthusiasm in Munich and are so excited to be with our international partners, peers, and friends again. One of the best parts of any conference is networking—okay, more like socializing. When it's been nearly two years, how could you not be excited to see old friends at the IHRSA SMART Summit? Plus, there's plenty of brilliant fitness industry technology, equipment, services, and more to check out at the #FitnessConnected trade show! |
Diensten
|
Inhoud
|
|