BASIC-FIT REPORTS FURTHER RECOVERY OF MEMBERSHIP BASE Increase of membership base by 200 thousand in the quarter to 2.21 million Q3 HIGHLIGHTS
RENE MOOS, CEO BASIC-FIT “The third quarter was the first quarter in two years’ time in which all our clubs were open. The recovery of the membership base after the reopening of our clubs continued despite the pass sanitaire in France, which has a negative effect both on joiner numbers and cancellations. The net increase of our membership base by 200,000 in the quarter is a great achievement. The positive development of our membership base and the increased vaccination rates in our countries give us further confidence to continue with our accelerated club rollout plans. Early October we reached an important milestone with the opening. Download hieronder de Basic Fit Press Release PDF om verder te lezen...
0 Comments
IHRSA is pleased to return in person to Europe from 17-19 November in Munich, Germany, and launch its inaugural IHRSA SMART Summit conference - in cooperation with FitnessConnected, a pure B2B trade show. Translated into 5 languages (German, Spanish, Portuguese, French, Russian), come and join us to discover:
World Class Keynote Speakers Over the 2,5 day program, the following inspired speakers will challenge you to think differently:
Industry Leaders will speak on the topics of SMART: Sales, Marketing, Analytics, Retention & Technology. Trade Show The IHRSA SMART Summit will be hosted in the premises of FitnessConnected, the only face-to-face trade show this autumn with over 100 exhibitors. Munich Club Tours On Wednesday 17 November, join your industry peers before the start of the conference for an IHRSA led tour of three of the leading health clubs located in the city center of Munich. Register with promo code SMART25 to get a €25 discount Ruim anderhalf jaar na de start van de eerste lockdown is het voor fitnessondernemers de hoogste tijd om de focus te verleggen van ‘overleven van de crisis’ naar ‘het bouwen van een gezonde toekomst’. De eerste stap die daarin genomen moet worden is het herstellen van de opgelopen schade om vervolgens te werken aan een nieuwe toekomst.
Mindset bedrijfsontwikkeling ondersteunt ondernemingen in de fitnessbranche al jaren succesvol bij het optimaliseren van hun rendement, meestal gericht op de lange termijn. Onder de naam ‘Meer uit minder’ biedt Mindset nu ook oplossingen die op hele korte termijn een aanzienlijke verbetering van het bedrijfsresultaat brengen. Hoe haal je meer klanten uit minder leads bijvoorbeeld. Of meer omzet uit minder klanten. Hoe zorg je ervoor dat je meer sales haalt uit minder(e) verkopers. En tot slot; hoe zorg je ervoor dat je meer klantbehoud uit minder kosten haalt. Elk pakket is gericht op het realiseren van interne verbeteringen op korte termijn, door te beïnvloeden van dat waar je als onderneming direct invloed op hebt! Heeft jouw onderneming behoefte aan een snelle verbetering van het bedrijfsresultaat en de cashflow? Wil je meer weten over de ‘Meer uit Minder’ oplossingen voor fitnessondernemingen? Kijk dan op https://www.mndst.center/meer-uit-minder/ of stuur een mail naar [email protected] De branche heeft – wederom – een roerige periode achter de rug. Clubs in het zogenaamde middensegment (prijsklasse tussen circa € 35 en € 60 per maand) zit zoals altijd in de hoek waar de klappen vallen. En dat is jammer, want het middensegment in de fitnessbranche heeft misschien wel de beste mogelijkheden voor de toekomst. De sleutel ligt in het aan kunnen bieden van de best mogelijke prijs-prestatie verhouding. Goede dienstverlening tegen een aanvaardbare prijs. Maar hoe doe je dat?
Mindset Bedrijfsontwikkeling ontwikkelt op dit moment samen met een paar andere branchepartijen onder de titel Project MiddenMacht een concept dat het middensegment in de branche naar een nieuwe, succesvolle toekomst moet helpen. Het middensegment aan de macht! Een combinatie van enerzijds een ijzersterk concept en anderzijds ‘Operational excellence’, oftewel een professionele bedrijfsvoering waarbij het streven naar een hoge efficiency centraal staat. Dit concept is GEEN franchiseformule. Elke aangesloten onderneming committeert zich aan het concept, maar houdt de eigen, lokaal sterke naam op de gevel. De onderneming wordt structureel ondersteunt door specialisten. De ondernemer blijft baas in eigen bedrijf, maar staat er niet meer alleen voor! En mocht het zo zijn dat de financiële basis onder de onderneming zwak is? Ook daarvoor bieden we hulp en mogelijkheden. Meer weten? Ga naar https://www.mndst.center/middenmacht/ of stuur een mail naar [email protected]. Innovative equipment, revolutionary digital innovation and immersive training experiences liven up the stage in Dallas.
DALLAS, TEXAS, USA – OCTOBER 13-15, 2021 - TECHNOGYM - the world leading company in fitness equipment and digital technologies and Official Supplier of the last 8 editions of Olympic Games – showcases its new cutting-edge product lines and innovative solutions for clubs and health centers who want to make a step forward in their business. This year visitors are immersed in different areas offering complete training programs and formats across diverse training experiences catering to different end users and communities. Among the wide varety of training experiences offered by Technogym, this year bigger innovation will be BIOCIRCUIT. Biocircuit is Technogym’s circuit training solution and method offering a personalized workout to help users to achieve their goals in a short amount of time: 22 or 30 minutes for a complete circuit training experience. You just need to login once, then work out by following the circuit with equipment that adapts to you. A completely guided experience, from station to station, where you never stop, never wait. This is Biocircuit. The guided program delivers an engaging experience that requires no adjustments or wait time, since exercises, workload, work/rest ratio and pace have been defined and integrated into personalized programs. At IHRSA’s Mywellness - Technogym’s unique open CRM software platform that enables clubs to improve member’s experience and accelerate attraction, retention and secondary spend - plays a fundamental role and enables wellness professionals to deliver unparalleled user experiences anytime, anywhere. By helping them easily book their favorite workout from home or even on their way to the facility, they avoid queues, and increase their confidence and security by making the experience seamless. The latest evolution of Mywellness 6.0 adds the ability for businesses to deliver a hybrid model, making products and services accessible both in facility and at home (from bookings and payments to physical training experiences and classes). When it comes to cardio training, Technogym presents EXCITE LINE: the revolutionary range of fully connected cardio equipment equipped with the ultimate user interface - Technogym Live. Technogym Live offers users a new, fully personalized training experience tailored to their goals and needs, thanks to a full range of workout content and entertainment options. Combined with an innovative design, Excite Live combines fun, performance, and results that meets the needs of all users. Space savvy and sustainable, with tailored training variety and connectivity, it offers users a meaningful, engaging and personal training experience to offer operators innovation for the future to enhance their business. The new TECHNOGYM LIVE training experience, available on all Technogym cardio products, offers users a revolutionary training experience thanks to the brand-new Technogym Coach, the AI based virtual assistant that guides users through the different training options based on their personal passions, needs and tastes. Alongside Technogym Coach is a complete library of “Technogym Sessions”, on-demand digital classes available across the entire cardio line; the library includes training videos – with different duration and training focus - led by sought after trainers. The renewed library of Outdoor Virtual Training, a full range of Exercises and Training Routines, complete the variety of training options users can choose from. These are yet another opportunity for operators to offer every single member a fully personalized and engaging experience both on the training and entertainment standpoint. Entertainment-wise, Technogym Live includes TV channels, social media, Netflix and a wide range of gaming and news-based apps. Urban Gym Group kondigt vandaag de benoeming aan van Quintin Schevernels in haar Raad van Advies. Chris Zadeh, Allan Fisher en Jonathan Fisher werden eerder benoemd. Naast zijn functie als CEO van Funda, is Schevernels angel investor, voornamelijk gericht op market places, HRtech, FinTech, platforms en SaaS. Jordy Kool, co-CEO en voorzitter van de Raad van Advies: “Quintin heeft een lange en indrukwekkende staat van dienst in het opschalen van bedrijven en is expert op het gebied van data, technologie en marketing. Allemaal onderwerpen die hoog op onze agenda staan.” Kool en Schevernels zijn gezamenlijk lid van de raad van commissarissen van Infotheek Group. Schevernels is tevens supervisory board member bij Effectory. Schevernels: “Data en tech worden steeds belangrijker in de sport- en gezondheidsindustrie. Ik ben verheugd om mijn kennis te delen en zie grote parallellen met sectoren waarin ik eerder heb gewerkt. Het succesvolle concept, de ambities van de UGG en direct waarde kunnen toevoegen zijn voor mij de belangrijkste redenen om toe te treden tot de RvA.”
Van een kleine onderneming in een garage tot de grootste Fitnesswinkel van de BeNeLux.
Van 27 september t/m 3 oktober viert Fitwinkel haar 20-jarig bestaan. Twintig jaar lang heeft het bedrijf geïnvesteerd in groei en innovatie op het gebied van sport en fitness, met als motto 'Fit, vitaal en lekker gezond'. Dit jubileum verdient het om gevierd te worden. Daarom wordt er samen met collega's, klanten en relaties flink uitgepakt deze week. 20-jarig jubileum Om de 20e verjaardag van Fitwinkel goed te vieren, wordt flink uitgepakt. 7 dagen lang kunnen klanten profiteren van veel leuke acties. Zo krijgen klanten flinke kortingen op producten en ontvangen ze veel gratis extra's bij hun aankopen. Online zijn er leuke winacties georganiseerd en in de winkels zijn speciale deals te verkrijgen. Voor deze laatste kunnen klanten een bezoek brengen aan een van de 6 winkels in Hengelo, Oosterwolde, Almere, Naaldwijk, Arnhem en Helmond. Het ontstaan en de groei van Fitwinkel In 2001 begon oprichter en huidig directeur Barry ten Voorde met de verkoop van braces vanuit zijn garage. Het assortiment breidde zich snel uit en twee jaar later waren het eerste magazijn en de eerste showroom een feit. In de jaren die hierop volgden, verhuisde het bedrijf een aantal keren naar een groter magazijn en streek uiteindelijk neer aan de Twekkelerweg in Hengelo. In slechts 20 jaar is Fitwinkel uitgegroeid tot een bedrijf met meerdere webshops, 6 fysieke winkels, een magazijn van 8.000 m2 en een aangrenzend kantoorpand van 500 m2. Intussen biedt Fitwinkel werk aan maar liefst 61 werknemers en we hebben nog een flink aantal vacatures open staan. Fitwinkel anno nu https://www.youtube.com/watch?v=JTtzi63tzi0 Fitwinkel als marktleider Nu, anno 2021, is het aanbod van Fitwinkel uitgegroeid naar een assortiment van meer dan 10.000 producten. Fitwinkel is nu officieel dealer van meer dan 100 grote fitnessmerken en heeft 4 eigen merken. Hiermee is Fitwinkel marktleider op het gebied van fitnessapparatuur, fitness- en vechtsportartikelen, sportvoeding, kleding en fitness accessoires. Jaarlijks worden meer dan 150.000 aankopen gedaan via de de webshops, marketplaces en in de winkels. Het geheim? Goede samenwerkingen, en een ijzersterke combinatie van online webshops met fysieke Fitwinkels in een franchiseformule, waar service écht hoog in het vaandel staat. Fitwinkel is al jaren de best beoordeelde fitnesswinkel. De 10e Snap Fitness club in Nederland is in aantocht. Begin volgend jaar openen de ambitieuze broers Rik en Tom den Otter in Schijndel (Noord-Brabant) de deuren van hun eigen fitnesscentrum.
Snap Fitness is een fitnessketen dat actief is in 20 landen, met al 9 succesvolle vestigingen in Nederland en 7 in België. Alle vestigingen zijn 24/7 open, hebben de nieuwste apparatuur en verzorgen uitstekende begeleiding op het gebied van training en voeding. Dit alles om de leden te helpen bij het creëren van positieve levensstijlgewoonten waardoor ze zich fantastisch voelen. In hun woonplaats Schijndel maken Rik (22) en Tom (27) hun ambities waar. Rik vertelt: ‘Het ondernemerschap zit in de genen. Ik ben ontzettend blij dat ik dit kan combineren met mijn passie voor fitness. Een eigen fitnesscentrum in onze woonplaats is voor ons een droom die uitkomt’. Tom legt uit waarom ze hebben gekozen voor de Snap Fitness franchise formule. ‘Natuurlijk hebben wij onderzocht om de club volledig zelfstandig op te zetten. Maar uit een eerlijke analyse van onze kwaliteiten bleek dat we op sommige vlakken wel wat hulp konden gebruiken. Daarom hebben wij gekozen voor een bewezen succesvolle formule die bekend staat om zijn uitstekende ondersteuning. De klik was er eigenlijk vanaf het eerste moment.’ Met de opening in Schijndel zet de fitnessfranchiseorganisatie haar groei voort. Is het uw ambitie om net als Rik en Tom een eigen fitnesscentrum te beginnen? Kijk dan voor meer informatie op https://www.snapfitness.com/nl/franchise-met-snap-fitness/ Virtuagym, wereldwijd aanbieder van fitnesstechnologie voor coaching, klantenbetrokkenheid en clubmanagement, heeft vandaag zijn gloednieuwe geïntegreerde Video Work-out platform gelanceerd.
Met deze functie kunnen klanten van Virtuagym hun eigen work-outbibliotheken aanmaken in het Virtuagym-portaal en deze beschikbaar maken voor fitnessklanten via hun op maat gemaakte fitnessapp. Bovendien kunnen de video’s ook worden afgespeeld op tv via Apple TV en Chromecast. Klanten van Virtuagym hadden al toegang tot een geïntegreerd Video On Demand-platform met meer dan 1.000 work-outvideo's. Maar met dit nieuwe platform kunnen fitnessondernemers hun eigen work-outvideo's eenvoudig integreren als onderdeel van een aantrekkelijk hybride aanbod. Aangezien de oplossing naadloos aansluit op Virtuagyms aanbod van tools, zullen trainers in staat zijn om video's met bepaalde moeilijkheids- en intensiteitsniveaus direct aan klanten toe te wijzen op specifieke tijden. Daarbij wordt het aantal verbrande calorieën bijgehouden, waarmee automatisch rekening wordt gehouden in hun voedingsplannen. De aankomende integratie voor het bijhouden van de hartslag zal de ervaring verder verbeteren. Zo kunnen trainers en hun klanten in elke sessie de hartslagzones monitoren en na de training een prestatieoverzicht inzien. Het geïntegreerde videoplatform markeert de laatste belangrijke stap voorwaarts van Virtuagym om meer fitnessclubs, personal trainers en fitnessstudio's in staat te stellen een aantrekkelijk hybride aanbod te bieden. De naadloze combinatie van digitale en fysieke diensten helpt klanten effectief bij het bereiken van hun persoonlijke gezondheidsdoelen. "De mogelijkheid om work-outvideo content te bouwen en te beheren en deze naadloos te integreren in de mobiele app van hun club, stelt fitnessondernemers in staat om klanten een boeiende fitnesservaring thuis te bieden. Op deze manier kunnen ze een hybride aanbod leveren dat klanten de flexibiliteit biedt om te trainen hoe, wanneer en waar ze willen," zegt Hugo Braam, CEO en mede-oprichter van Virtuagym. "Dit is een kernbehoefte van moderne fitnessconsumenten, die steeds meer kwaliteitservaringen en -diensten verwachten die verder gaan dan alleen de vier muren van de sportschool of club." Fitnessprofessionals hebben nu meer mogelijkheden dan ooit om digitaal in te zetten voor een betere interactie met klanten en om deze extra diensten te gelde te maken. Virtuagyms geïntegreerde PRO lidmaatschapsfunctie stelt fitnessondernemers in staat om een rijke digitale lidmaatschapservaring op te zetten, inclusief het nieuwe Work-out Video platform. Dit biedt upsell mogelijkheden voor trainers en clubs, en. met de extra inkomstenmogelijkheden hieruit kunnen bedrijven herstellen van de COVID-19-pandemie. Uit een wereldwijd klantenonderzoek door Virtuagym dit jaar bleek dat bijna de helft (45%) van de sportscholen en een derde van de fitnessstudio's (32%) en personal trainers (36%) technologie hadden gebruikt om fitness content voor thuis aan te bieden. Terwijl 51% van de ondervraagde ondernemers erin slaagde hun onderneming recentelijk te laten groeien, verklaarden dat ze fitness content voor thuis inzetten om hun klanten gemotiveerd te houden. Uit recente gegevens van Virtuagym is ook gebleken dat videowork-outsdit jaar met stip op één staat als meest gevraagde functie door zowel bestaande als potentiële klanten. "Online videowork-outs zijn een ander voorbeeld van hoe onze fitness technologie oplossingen onze klanten voorzien van de middelen om hun aanbod uit te breiden buiten hun fysieke faciliteiten," vervolgt Braam. "Andere oplossingen, zoals onze voedingsapp en het aanbod van mindfulness- en meditatiecontent, helpen ondernemers ook om zich te ontwikkelen van 'health clubs' tot 'health hubs' met gecombineerde fysieke en digitale holistische gezondheidservaringen." Pascal Averdijk is toegetreden tot fitnessketen Urban Gym Group (UGG) als Chief Financial Officer (CFO). Hiervoor was Averdijk in dienst bij bedrijven als Aldipress, Sanoma Digital, Scoupy en OK.app.
Averdijk: “Dankzij mijn achtergrond als profvoetballer en trainer heb ik altijd geleefd met sport. Daarna ben ik mij op zakelijk vlak gaan verbreden en heb ik de rol van CFO gehad bij bedrijven als Aldipress, Scoupy en OK.app. Deze rol bij de Urban Gym Group is een mooie volgende stap waarbij ik mijn financiële ervaring kan combineren met de passie voor sport. De grootse plannen in combinatie met de groeifase waarin de UGG zich bevindt, maken het voor mij een mooie uitdaging. Het gedreven team van mensen waarmee ik werk maakt het plaatje af.” Marjolijn Meijer, CEO: “Ik ben blij dat Pascal is begonnen. Zijn expertise en topsportmentaliteit gaan bijdragen aan het realiseren van onze nationale en internationale ambities.” Averdijk: “Mijn agenda voor de komende weken is al gevuld. Naast kennismaken met de belangrijke partners van de UGG, zal ik tijd investeren in het aantrekken van financieel talent voor mijn team.” Over Urban Gym Group De Urban Gym Group (UGG) heeft meerdere labels in grote steden in Nederland en heeft als doel haar leden een unieke en andere fitnesservaring te bieden. UGG is actief met meer dan 25 clubs. Trainmore vestigt zich vaak in prachtige, inspirerende, monumentale panden in de centra van grote steden en biedt de nieuwste fitnesstechnologie in een stedelijke setting, waarin community, muziek en kunst een steeds grotere rol gaan spelen. Clubsportive is een high-end fitnessclub, gevestigd aan de Zuidas van Amsterdam. High Studios is de eerste boutique fitnessstudio van Nederland en biedt op verschillende locaties in het land HIIT-workouts (cycle, yoga en run) aan, maar ook outdoor-workouts. BTY CLB biedt intensieve trainingen gericht op bilspieren in nachtclubs, op andere bijzondere locaties en online. Eerder dit jaar werd een exclusieve franchiseovereenkomst getekend met het Engelse TRIB3, met als doel de komende drie jaar 20 nieuwe boutique studio's te openen. De Urban Gym Group wordt geleid door Marjolijn Meijer en Jordy Kool. Samen zijn ze ook eigenaar van de recent opgerichte bedrijven Gym Warehouse en My Local Gym Group. |
Diensten
|
Inhoud
|
|