Body Biz - het vakblad voor fitnessprofessionals
  • Home
  • Abonneren
    • Inhoud voor abonnees >
      • Edities van Body Biz
  • Nieuws
  • Leveranciers/Opleiders
    • Leveranciers
    • Opleidingen
    • Tweedehands apparatuur
    • Vacatures
    • Podcasts
  • Archief
  • Adverteren
  • Contact
  • Home
  • Abonneren
    • Inhoud voor abonnees >
      • Edities van Body Biz
  • Nieuws
  • Leveranciers/Opleiders
    • Leveranciers
    • Opleidingen
    • Tweedehands apparatuur
    • Vacatures
    • Podcasts
  • Archief
  • Adverteren
  • Contact

VE Partners gaat partnership aan met Arendse Group

29/2/2024

0 Comments

 
Afbeelding
VE Partners (VEP), een Nederlandse investeringsmaatschappij die zich richt op investeringen in de Benelux, kondigt aan dat ze een partnership is aangegaan met Arendse Group (“Arendse”) waaronder Arendse Health Club (www.arendse.nl) en Fysiomore (www.fysiomore.nl) vallen, een keten van premium health clubs en fysiotherapie praktijken in Noord-Brabant.

Cees Arendse, directeur Arendse Group, heeft een ambitieus groeiplan voor Arendse gericht
op verdere uitbouw van de onderneming, zowel organisch als via overnames van health clubs,
sportscholen en fitness ketens. Hiervoor zocht hij een betrokken partner die ondersteuning kan
bieden in het uitrollen van dit groeiplan, welke hij heeft gevonden in VE Partners.

Achtergrond transactie
Arendse is een keten van premium health clubs in Noord-Brabant die onder één dak fitness,
fysiotherapie en zwemlessen aanbieden aan klanten. Deze combinatie van activiteiten biedt
klanten een totaaloplossing op gezondheid- en fitnessgebied, waarmee Arendse zich onderscheidt ten opzichte van andere health clubs en fitnesscentra. De afgelopen jaren is Arendse sterk gegroeid over alle activiteiten heen ondanks de impact van covid-19. Arendse
heeft clubs in Breda, Oosterhout, Raamsdonksveer, Dongen, Lage Zwaluwe en Tilburg, en telt
c. 130 medewerkers.

Cees Arendse: “Sinds de overname in 2018 van het familiebedrijf, wat mijn ouders in 1987
opgestart zijn, heeft onze focus gelegen op het perfectioneren van ons businessmodel op de
bestaande locaties. Dit heeft geresulteerd in een mooie groei, ondanks de uitdagende corona
periode. Nu is het tijd voor de volgende stap, namelijk het uitbouwen van de organisatie met
nieuwe locaties. Ik ben blij in VEP een goede partner gevonden te hebben om deze groeiambities waar te gaan maken en ik kijk met veel enthousiasme naar de toekomst”

Jip Gimbrere, investment director bij VEP: “We zijn zeer blij om te kunnen investeren in Arendse
om gezamenlijk de onderneming verder te laten groeien. Gedreven door de combinatie van
activiteiten die wordt aangeboden heeft de onderneming de afgelopen jaren een sterke groei
doorgemaakt die we door denken te kunnen zetten naar de toekomst. Daarbij richten we ons
onder andere op een verdere verbreding van het dienstenaanbod, daarbij inspelend op de
groeiende focus op gezondheid, welzijn en leefstijl, en daarnaast een uitbreiding van het aantal
vestigingen – zowel autonoom als via overnames.”
0 Comments

Basic-Fit lanceert ‘Be Comfortable’ voor een inclusieve fitnessomgeving

6/2/2024

1 Comment

 
Amsterdam, 6 februari 2024 – In lijn met haar missie om fitness toegankelijk te maken voor iedereen, introduceert Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, een nieuwe benadering om gymtimidation op een positieve manier aan te pakken. Hun nieuwe activatieconcept ‘Be Comfortable’ is de eerste stap in hun ambitie om mensen te helpen actief te worden terwijl zij zichzelf comfortabel voelen. 

OP WEG NAAR EEN POSITIEVERE FITNESS OMGEVING
Met de lancering van ‘Be Comfortable’ wil Basic-Fit fitness toegankelijk maken voor iedereen. ‘Be Comfortable’ is het overkoepelende concept, waaronder de komende jaren een reeks activatieconcepten komt te vallen. Het omvat digitale initiatieven en initiatieven in de clubs, zoals:
  • Gedragsregels voor leden, waarmee vriendelijkheid en respect worden aangemoedigd in alle Basic-Fitclubs
  • Training voor personeel om ervoor te zorgen dat werknemers kunnen helpen bij het creëren van een fijnere omgeving
  • Borden in de clubs om het onderwerp onder de aandacht te brengen
  • ‘Be Comfortable’ armbandjes die worden aangeboden in de clubs, zodat iedereen zijn steun kan laten zien
  • Op maat gemaakte trainingsprogramma’s voor verschillende doelgroepen, met een specifieke focus op beginners
  • Sportadvies, virtuele rondleidingen in de clubs en een ideeën box voor leden waarin ze ideeën en feedback kunnen achterlaten, waarmee de sportervaring voor iedereen kan worden verbeterd
  • Sociale mediacampagnes en samenwerkingen met influencers, waarmee op een positieve manier gymtimidation kan worden doorbroken.
​
Met deze inspanningen zet Basic-Fit zicht opnieuw in voor het bevorderen van een gastvrije en inclusieve fitnessomgeving en wil het meer mensen aanmoedigen te kiezen voor een actieve levensstijl. Het concept wordt de komende jaren geleidelijk aan uitgerold over het gehele netwerk van 1.400 Basic-Fitclubs in zes verschillende landen, met 3,75 miljoen leden en meer dan 8.000 werknemers.

BARRIÈRES WEGNEMEN
Uit data van de Eurobarometer 2022 blijkt dat 53% van de volwassenen uit landen waar Basic-Fit actief is, niet sport. Aangezien het Basic-Fits’ missie is om fitness voor iedereen toegankelijk te maken, deed zij uitgebreid onderzoek naar barrières die volwassenen ervaren om mee te doen. Uit neurologische en Memo2 onderzoeken blijkt dat 30% van hen last heeft van gymtimidation. Dit wordt aangewakkerd door zowel interne factoren, zoals een gebrek aan zelfvertrouwen, ervaring of kennis van fitnessapparatuur, maar ook externe factoren, zoals angst om beoordeeld te worden en ongewenste aandacht.

Gymtimidation is een internationale uitdaging. Wanneer in beschouwing wordt genomen dat 45% van alle Europeanen niet sport, wordt het aanpakken van gymtimidation essentieel om fitness voor iedereen toegankelijk te maken en op de lange termijn een gezondere samenleving te creëren. Uit recent Memo2 onderzoek blijkt dat 10 procent van de leden van Basic-Fit gymtimidation ervaart. Dit is lager dan het marktgemiddelde. Basic-Fit erkent dit en zet zich nu als marktleider in om niet alleen voor leden, maar voor de hele markt de gymtimidation te doorbreken, fitness toegankelijk te maken en een inclusieve gemeenschap voor iedereen te bevorderen.

SAMEN OPTREKKEN
Door voortdurend te werken aan een vriendelijke en ondersteunende fitness-community wil Basic-Fit haar leden helpen zich zelfverzekerder te voelen. Om gymtimidation te kunnen tackelen is het cruciaal om de community erbij te betrekken. Alleen door de gezamenlijke inspanning van leden, werknemers en de gehele fitness-community, kan ‘Be Comfortable’ een succes worden en de clubs een omgeving waar sporters zich op hun gemak voelen. 

Erica van Vonderen – Hahn, CCO van Basic-Fit: “Bij Basic-Fit maken we fitness toegankelijk en plezierig voor iedereen. We erkennen dat gymtimidation een serieus obstakel is om actief te blijven en we willen daarom deze barrière doorbreken. Vanuit onze rol als marktleider willen we deze issues direct tackelen en ervoor zorgen dat onze fitnesscentra plekken zijn waar iedereen zich vol vertrouwen en op zijn gemak voelt. We zetten ons in voor een fitnesscultuur die diversiteit viert en waarin we iedereen optimaal faciliteren om zijn gezondheidsdoelen te behalen. Door een inclusieve omgeving te creëren geven we niet alleen vorm aan individuele fitnesstraject; we bouwen een fittere en gezondere samenleving.”
 
Kijk hier voor meer informatie over Basic-Fit's 'Be Comfortable'
 
 OVER BASIC-FIT
Met 1.402 clubs is Basic-Fit de grootste fitnessaanbieder van Europa. Het bedrijf is actief in zes landen en heeft meer dan 3,75 miljoen leden. Basic-Fit werkt met een eenvoudig lidmaatschapsmodel en biedt een hoogwaardige fitnesservaring met een goede prijs-kwaliteitsverhouding die aantrekkelijk is voor de fitnessbehoeften van alle mensen die om hun persoonlijke gezondheid en conditie geven.  
Afbeelding
1 Comment
Forward>>

    Archieven

    Februari 2025
    Januari 2025
    December 2024
    September 2024
    Augustus 2024
    Februari 2024
    Maart 2023
    Oktober 2022
    Juni 2022
    December 2021
    November 2021
    Oktober 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    Mei 2021
    April 2021
    Maart 2021
    December 2020
    Augustus 2020

    Categorieën

    Alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

Diensten

Abonneren
Adverteren

Inhoud

Leveranciers
Opleidingen
Tweedehandsapparatuur
Vacatures
Podcasts
Nieuws
Inhoud voor abonnees
Archief

Contact

Contact
Privacy Statement
© COPYRIGHT 2024 BODY BIZ. ALL RIGHTS RESERVED.