Amsterdam, 6 februari 2024 – In lijn met haar missie om fitness toegankelijk te maken voor iedereen, introduceert Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, een nieuwe benadering om gymtimidation op een positieve manier aan te pakken. Hun nieuwe activatieconcept ‘Be Comfortable’ is de eerste stap in hun ambitie om mensen te helpen actief te worden terwijl zij zichzelf comfortabel voelen.
OP WEG NAAR EEN POSITIEVERE FITNESS OMGEVING Met de lancering van ‘Be Comfortable’ wil Basic-Fit fitness toegankelijk maken voor iedereen. ‘Be Comfortable’ is het overkoepelende concept, waaronder de komende jaren een reeks activatieconcepten komt te vallen. Het omvat digitale initiatieven en initiatieven in de clubs, zoals:
Met deze inspanningen zet Basic-Fit zicht opnieuw in voor het bevorderen van een gastvrije en inclusieve fitnessomgeving en wil het meer mensen aanmoedigen te kiezen voor een actieve levensstijl. Het concept wordt de komende jaren geleidelijk aan uitgerold over het gehele netwerk van 1.400 Basic-Fitclubs in zes verschillende landen, met 3,75 miljoen leden en meer dan 8.000 werknemers. BARRIÈRES WEGNEMEN Uit data van de Eurobarometer 2022 blijkt dat 53% van de volwassenen uit landen waar Basic-Fit actief is, niet sport. Aangezien het Basic-Fits’ missie is om fitness voor iedereen toegankelijk te maken, deed zij uitgebreid onderzoek naar barrières die volwassenen ervaren om mee te doen. Uit neurologische en Memo2 onderzoeken blijkt dat 30% van hen last heeft van gymtimidation. Dit wordt aangewakkerd door zowel interne factoren, zoals een gebrek aan zelfvertrouwen, ervaring of kennis van fitnessapparatuur, maar ook externe factoren, zoals angst om beoordeeld te worden en ongewenste aandacht. Gymtimidation is een internationale uitdaging. Wanneer in beschouwing wordt genomen dat 45% van alle Europeanen niet sport, wordt het aanpakken van gymtimidation essentieel om fitness voor iedereen toegankelijk te maken en op de lange termijn een gezondere samenleving te creëren. Uit recent Memo2 onderzoek blijkt dat 10 procent van de leden van Basic-Fit gymtimidation ervaart. Dit is lager dan het marktgemiddelde. Basic-Fit erkent dit en zet zich nu als marktleider in om niet alleen voor leden, maar voor de hele markt de gymtimidation te doorbreken, fitness toegankelijk te maken en een inclusieve gemeenschap voor iedereen te bevorderen. SAMEN OPTREKKEN Door voortdurend te werken aan een vriendelijke en ondersteunende fitness-community wil Basic-Fit haar leden helpen zich zelfverzekerder te voelen. Om gymtimidation te kunnen tackelen is het cruciaal om de community erbij te betrekken. Alleen door de gezamenlijke inspanning van leden, werknemers en de gehele fitness-community, kan ‘Be Comfortable’ een succes worden en de clubs een omgeving waar sporters zich op hun gemak voelen. Erica van Vonderen – Hahn, CCO van Basic-Fit: “Bij Basic-Fit maken we fitness toegankelijk en plezierig voor iedereen. We erkennen dat gymtimidation een serieus obstakel is om actief te blijven en we willen daarom deze barrière doorbreken. Vanuit onze rol als marktleider willen we deze issues direct tackelen en ervoor zorgen dat onze fitnesscentra plekken zijn waar iedereen zich vol vertrouwen en op zijn gemak voelt. We zetten ons in voor een fitnesscultuur die diversiteit viert en waarin we iedereen optimaal faciliteren om zijn gezondheidsdoelen te behalen. Door een inclusieve omgeving te creëren geven we niet alleen vorm aan individuele fitnesstraject; we bouwen een fittere en gezondere samenleving.” Kijk hier voor meer informatie over Basic-Fit's 'Be Comfortable' OVER BASIC-FIT Met 1.402 clubs is Basic-Fit de grootste fitnessaanbieder van Europa. Het bedrijf is actief in zes landen en heeft meer dan 3,75 miljoen leden. Basic-Fit werkt met een eenvoudig lidmaatschapsmodel en biedt een hoogwaardige fitnesservaring met een goede prijs-kwaliteitsverhouding die aantrekkelijk is voor de fitnessbehoeften van alle mensen die om hun persoonlijke gezondheid en conditie geven.
1 Comment
Onderstaand artikel vinden jullie terug in Body Biz editie 1 - 2023
Dit artikel is te lezen in Body Biz editie 6 - 2022
Dit artikel is te lezen in Body Biz editie 6 - 2022
Dit artikel is te lezen in de nieuwe Body Biz - editie 5 van 2022!
Een apparaat voor Eur 3.800; twee apparaten voor Eur 7.000.
Het Pixformance Station is een digitaal trainingsapparaat, ontwikkeld door experts uit de wetenschap, sport en fitness. Het station bestaat uit een groot beeldscherm waarop een virtuele Personal Trainer te zien is, die de fitness-oefeningen voordoet. Jj kopieert de Trainer en op de andere helft van het beeldscherm zie je jezelf plus, in real-time, duidelijke visuele aanwijzigen om elke oefening correct uit te voeren. Een camera, geïntegreerd in het station, registreert 25 gewrichtspunten, analyseert jouw bewegingen en geeft meteen gepersonaliseerde feedback. Het voordeel: de real-time feedback stelt je in staat om een goed gecontroleerde, effectieve training te volgen. Naast het station zelf heb je toegang tot een volledig online software-platform waarin alle oefeningen staan en waarmee alle aangesloten gebruikers een eigen persoonlijk programma samen kunnen stellen. Wanneer je in een andere ruimte wilt fitnessen, kun je als alternatief voor het station, gebruikmaken van de met het software-platform geintegreede smartphone / tablet app om je programma te volgen, met dezelfde virtuele Personal Trainer. Het systeem bevat meer dan 150 oefeningen, flexibel samen te stellen in een eindeloos aantal programma’s, te volgen op 3 verschillende ervaringsniveau’s, en gebruikmakend van een zelf te kiezen combinatie van verschillende accessoires (dumbbells, elastieken, enz.). Het platform registreert elke sessie en bewaakt de voortgang, wat ook te raadplegen is via de app. Kortom, Pixformance is dé oplossing om effectief – en leuk – te fitnessen!". FT-CLUB en MYZONE starten een exclusief Europees partnerschap.
Myzone zal, samen met andere bekende bedrijven zoals adidas en Perform Better Europe, exclusieve systeemleverancier van de FT-CLUBs zijn. Dit is een samenwerking tussen twee ondernemingen in de fitness- en gezondheidsbranche met een gemeenschappelijke visie: "We move people" is de overkoepelende claim van ACISO Fitness & Health GmbH, franchisegever van FT-CLUB. Deze claim wordt met evenveel toewijding wereldwijd uitgedragen door Myzone. Het gemeenschappelijk doel is hier om nog meer trainingssucces te behalen voor de FT Community. "Let´s make the world more functional". STOP WISHING. START DOING.
Het succes van de fitnessbranche is op korte en lange termijn afhankelijk van fitnessbedrijven die sterker gepersonaliseerde en gelokaliseerde klantervaringen bieden, volgens toonaangevende merken en influencers uit de fitnessbranche op FitNation 2021. Tijdens het jaarlijkse toonaangevende B2B-evenement voor de fitnessbranche, waar experts inzichten en ideeën van onschatbare waarde delen met clubeigenaren en fitnessondernemers, werd duidelijk dat in deze klantervaringen zowel fysiek als digitaal moeten worden gecombineerd. Online fitness is daarin een aanvulling en uitbreiding op het traditionele fitnessaanbod, geen vervanging. Deze ontwikkeling komt na een periode van significante veranderingen binnen de fitnesssector, eerst gekatalyseerd door de coronapandemie en voortgezet na de heropening van sportscholen en studio's. Zo maken fitnessbedrijven steeds vaker gebruik van technologie om digitale en fysieke ervaringen naadloos samen te brengen. Klanten raken daarbij steeds meer gewend aan de vrijheid en snelheid van digitale diensten en de flexibiliteit om aan hun gezondheid te werken waar en wanneer het hen uitkomt. (Kijk onderaan dit bericht voor de video!!!) De derde editie van FitNation omvatte keynote presentaties en workshops van prominente fitnessmerken zoals ClassPass, Prime Time Fitness, Snap Fitness, CLMBR, Active Wellness en WIFA, maar ook van influencers zoals Stephanie Elsewood, Emma Barry en Matthew Januszek. Deze werden gelivestreamd vanuit de studio van wereldwijde leverancier van fitnesstechnologie en sponsor Virtuagym naar aanwezigen uit meer dan 31 verschillende landen. "In de snel onze veranderende wereld, is het van essentieel belang om te blijven leren en groeien. Het was daarom geweldig om zoveel mensen uit onze branche bij elkaar te brengen om elkaar te inspireren en ervaringen en kennis te delen," zei Hugo Braam, CEO en mede-oprichter van Virtuagym, die het evenement opende. "Ik ben ontzettend enthousiast over de innovatiespurt van de branche. Ik kan niet wachten om te zien hoe technologie, van gamificatie tot wearable technologie en virtual reality mensen verder betrekt bij fitness en de wereld gezonder en gelukkiger helpt maken." Volgens Nat Carruthers, mede-oprichter & chief product design officer bij CLMBR, moeten fitnessbedrijven zich nu richten op het creëren van solide klantervaringen, niet alleen op producten en software. Dit moet langetermijnoplossingen voor een betere klantbetrokkenheid worden beschouwd, niet enkel als oplossingen voor de korte baan. Een belangrijk middel om die verbeterde klantervaring te bereiken werd geschetst door Henrik Gockel, Patrick Baumann en Serge Reit van Prime Time Fitness. Zij benadrukten het belang van dataconnectiviteit en onthulden dat bedrijven slechts 12% van de gegenereerde data gebruiken om zakelijke beslissingen te onderbouwen. Greg Maurer, vicepresident fitness en educatie bij Workout Anytime, onderstreepte de toegevoegde waarde van integratie wearable technologie in de fitnessprogrammering om trainers inzicht te geven in prestaties en zo beter passende en haalbare fitnessplannen en -doelen aan te bieden. Het bouwen en onderhouden van online community’s is een integraal onderdeel van een gepersonaliseerde aanpak, volgens fitnessinfluencer Stephanie Elswood, die haar waardevolle inzichten over online engagement deelde. Zo sprak ze over het belang van het gebruik van verschillende communicatiestijlen en soorten content per platform en het inzetten van een duidelijke oproep tot actie. De relevantie van experience design werd ook benadrukt door Javier Santín, director of operations bij Struct Club, die verklaarde dat fitnessconsumenten nu en in de toekomst technologisch onderlegd zijn en op zoek zijn naar ervaringen die verder gaan dan een work-out. Een ander belangrijk aandachtspunt betrof de veranderende verwachtingen en gewoonten van de moderne fitnessconsument. Volgens Shari Castelli, senior director of industry development bij ClassPass, is "de flexibelere hybride werkplek een blijvertje, met roosters die verschuiven van traditionele trainingstijden ‘s avonds en een toename van 61% in kortere, 30 minuten durende, persoonlijke lesreserveringen." Voor Castelli is een andere opmerkelijke trend de grotere focus op wellnesservaringen, die door meer dan een derde van de ClassPass-gebruikers worden geboekt. Naast het jaarlijkse evenement organiseert FitNation ook regelmatig webinars en podcasts om te informeren en te inspireren en ervoor te zorgen dat fitnessprofessionals nooit stoppen met leren. Om de aankomende evenementen te bekijken, klik hier: https://bit.ly/3p1yuDJ Om te luisteren naar de podcast 'Groei jouw fitness onderneming', klik hier: https://bit.ly/3p5OHrt Boudewijn van Ewijk is als Chief Marketing Officer (CMO) in dienst getreden bij fitnessketen Urban Gym Group (UGG). Voorheen was van Ewijk in dienst bij Telfort, UPC en Marktplaats. Als oprichter van digital performance agency MediaScience trad Van Ewijk ook op als consultant die bedrijven adviseerde over hun digitale transformatiestrategie en executie daarvan. Zijn voorganger Barbara den Bak zal zich volledig richten op de ontwikkeling van nieuwe initiatieven.
Van Ewijk: “Werken bij de Urban Gym Group is een mooie volgende stap waarin mijn kennis en ervaring op het gebied van digital marketing en sales direct bijdragen aan de groei van het bedrijf. Ik voel me sterk verbonden met de merken, groeiambities en het team van gemotiveerde mensen.” Marjolijn Meijer, CEO: “In onze branche staan we bekend om onze krachtige brands en richten we ons op een eersteklas customer experience in onze clubs. We willen dat onze leden dezelfde ervaring online hebben en hebben de lat voor onszelf hoog gelegd. Het trackrecord, de kennis en de energie van Boudewijn helpen ons onze doelen te bereiken.” Over Urban Gym Group De Urban Gym Group (UGG) heeft ruim 25 clubs in grote steden in Nederland en heeft als doel haar leden een unieke fitnesservaring te bieden. Trainmore vestigt zich vaak in inspirerende, monumentale panden in de centra van grote steden en biedt de nieuwste fitnesstechnologie in een stedelijke setting, waarin community, muziek en kunst een steeds grotere rol gaan spelen. Clubsportive is een high-end fitnessclub, gevestigd aan de Zuidas van Amsterdam. High Studios is de eerste boutique fitnessstudio van Nederland en biedt op verschillende locaties in het land HIIT-workouts (cycle, yoga en run) aan. BTY CLB biedt intensieve trainingen gericht op bilspieren in nachtclubs, op andere bijzondere locaties en online. De Urban Gym Group wordt geleid door Marjolijn Meijer en Jordy Kool. Samen zijn ze ook eigenaar van onder meer Gym Warehouse en My Local Gym Group. Fitfair 2021 (gepland voor 25 en 26 november) kan helaas geen doorgang vinden en de lezing die ik daar zou gaan geven dus ook niet. Althans, niet op dat podium. Maar de inhoud van mijn verhaal is op dit moment zó relevant, dat ik hem op video heb gezet.
Ik wil je vragen om – voordat je gaat kijken – eerst even een paar vragen voor mij te beantwoorden. Heb je zelf specifieke vragen? Stel die dan ook meteen hieronder. Deze beantwoord ik graag en zo snel mogelijk. Ik wens je een inspirerend half uur en hoop van harte dat je je voordeel kunt doen met mijn input! LEES HIER MEER.... |
Diensten
|
Inhoud
|
|