|
EGYM, een wereldwijde leider in fitness-technologie en bedrijfsfitness, is een partnerschap aangegaan met Virtuagym, toonaangevend leverancier van alles-in-één fitnesscoaching- en clubmanagementtechnologie.
Deze samenwerking bundelt de kracht van de open platforms van beide bedrijven en integreert de uitgebreide ledenmanagementsoftware van Virtuagym in het extensieve ecosysteem van EGYM. De integratie biedt talrijke voordelen voor een breed scala aan klanten, variërend van individuele clubs tot grote merken met meerdere locaties. Het stelt sportschoolbeheerders in staat om moeiteloos hun Virtuagym-lidmaatschappen af te stemmen op verbeterde EGYM-functionaliteiten, die ze effectief in verleidelijke extra's kunnen transformeren voor hun leden. Zo kan bijvoorbeeld toegang tot EGYM-machines nu eenvoudig worden opgenomen als onderdeel van de lidmaatschapsprijs van de club, wat helpt bij het creëren van extra inkomstenstromen voor sportschoolbeheerders, via een geautomatiseerd proces voor het genereren van inkomsten. Elke toevoeging die wordt toegewezen of aangepast binnen de ledenmanagementsoftware van Virtuagym wordt automatisch toegepast op het profiel van de gebruiker in het EGYM-ecosysteem, zoals het verlenen van toegang tot machines of de geavanceerde trainingsmethoden van EGYM, via EGYM+. Door geïntegreerde connectiviteit tussen Virtuagym en het geavanceerde trainingssysteem van EGYM te faciliteren, kunnen beide bedrijven effectief voldoen aan de behoefte van hun gezamenlijke klantenbasis. De tijdrovende last van administratieve taken wordt aanzienlijk verminderd, waardoor ondernemers meer tijd hebben om zich te concentreren op het leveren van uitzonderlijke fitness ervaringen. Al met al biedt het partnerschap tussen EGYM en Virtuagym een gestroomlijnde en handige oplossing voor sportschoolbeheerders, waardoor er meer efficiëntie en een verbeterde gebruikerservaring mogelijk is. EGYM CEO Philipp Roesch-Schlanderer: "Onze samenwerking met Virtuagym sluit aan bij onze 'best of breed'-benadering, waarin ondernemers de beste aanbieders op de markt kunnen kiezen voor hun specifieke behoeften. Zoals bijvoorbeeld EGYM's hardware en software voor de trainingsvloer, en Virtuagym's lidmaatschapsmanagementsoftware." Voor EGYM is Virtuagym een opmerkelijke toevoeging aan zijn open ecosysteem dat momenteel de producten en diensten van meer dan 130+ partners omvat. Dit staat sportschoolbeheerders toe om gegevens uit meerdere bronnen bij elkaar te brengen, inclusief clubbeheer, privé-apps van leden, wearables en alle plekken op de sportschoolvloer, waardoor operaties worden gestroomlijnd en de algehele efficiëntie verbeterd. Voor Virtuagym is deze nieuwe integratie een belangrijke mijlpaal tijdens het creëren en lanceren van een reeks nieuwe producten en oplossingen, waaronder de lancering van zijn eerste krachttrainingsintegratie en zijn eerste op Artificial Intelligence-gebaseerde product, de Virtuagym AI Coach. Het onderstreept ook de open-platformfilosofie van Virtuagym, waarmee de oplossingen kunnen worden geïntegreerd met andere fitness software- en hardware-leveranciers om de klantbeleving verder te verbeteren. “De samenwerking met EGYM, om deze innovatieve oplossing te creëren, toont ons streven naar het verbeteren van onze open en aanpasbare alles-in-één oplossing, zodat onze klanten nóg krachtigere, digitaal ondersteunde ledenervaringen kunnen bieden,” verklaarde Hugo Braam, CEO & Medeoprichter van Virtuagym. “Deze integratie laat zien hoe fitnesstechnologie de ledenervaring verbeterd, maar ook de bedrijfsefficiëntie stimuleert.” Volgens Leonhard Oswald, Club Operations Manager van het in München gevestigde Body Investment Campus, is de integratie “een vlekkeloze en verbonden ervaring.” Hij voegde eraan toe: “Het hebben van één naadloos, uitgebreid systeem is veel efficiënter voor clubeigenaren en maakt het gemakkelijker om eventuele fouten op te sporen en op te lossen. Uiteindelijk betekent dit dat onze trainers meer tijd kunnen besteden aan hun leden. Als je zowel met EGYM als Virtuagym werkt, raden we echt aan om de integratie te gebruiken.”
0 Comments
Urban Gym Group (UGG), known from TrainMore, ClubSportive, BTY CLB and Renessence, announced the appointment of Alex Davies as Head of Personal Training. He will become responsible for the growth of personal training and overseeing the entire personal training department within TrainMore and ClubSportive.
For thirteen years, Alex was active at Virgin Active UK and Australia, lastly as UK Head of PT. Before this, he was a Sport & Exercise science lecturer and curriculum area leader of a large academic course. Alex: “The fitness industry can excite you like no other. I like how it can really help others to grow in confidence, and just having the satisfaction of changing people’s lives wins hands down, be it our people or members, while the bonds that you create is second to none, and of course importantly, having loads of fun doing it. The company's vision and purpose to create an entertaining fitness and wellbeing environment with an engaging member experience sounds like what the fitness industry needs.” Neil Randall, CEO: “The request for personal training services has grown tremendously over the last year and we see our member community achieves more together. Helping our members set and achieve their health and wellbeing goals form the base of our 2024 strategy, being the reason we asked Alex to join us.” Alex: “My priority is to get to know all our staff. I’m in the belief that collaborative team culture and being able to work relentlessly together towards one goal should be at the heart of everything we do. I would like to create product awareness and understanding by showcasing our brand, our people, our product, and emphasis our responsibility to provide our members the personal tailored experience they want and deserve. Neil: “We have expanded our team of personal trainers and will remain doing so by offering them an extensive academy.” Alex: “We will look at further developing our trainer journey, that will increasingly support all our current and future trainers, where personal growth through education and support to increase success takes center stage. We will continue to develop a pathway for progression in their careers that helps trainer retention and also attracts new exciting career minded talent to our teams.” Last year Urban Gym Group shared their growth plans, including expansion in the larger Dutch cities via acquisitions and club openings as well as their international ambitions. Neil: “An exciting year is ahead of us. We are ready for the next growth phase and will announce more shortly”. About Urban Gym Group Comprising over 40 clubs and studios in all major cities across the Netherlands, Urban Gym Group is an industry pioneer within the European wellness and fitness community. The biggest label, TrainMore, often settles in inspiring, monumental buildings in the centres of large cities and provides the latest strength-based equipment in urban settings. In this community, music and art play an increasingly important role. TrainMore is known for the concept that taking good care of yourself should be rewarded. Members receive a €1 discount per workout they do. Clubsportive is a high-end fitness club located on the Zuidas of Amsterdam. Renessence is a unique well-being centre that combines science and spirituality to enable self-optimization, offering exclusive services, therapies, programs, classes, and products in the heart of the Zuidas. BTY CLB offers follow-the-trainer booty workouts in club atmosphere, complete with light show, a stage with catwalk and true entertrainers on stage. Their TRIB3 studios operate on a three-zone training system: treadmills, resistance and intensity, combined with live heart rate tracking. We kijken ernaar uit u te verwelkomen op onze stand op FIBO 2024! Bezoek ons op onze stand in hal 7, stand D53 en ervaar de toekomst van de fitnessbranche. Al bijna 40 jaar is SportsArt gepassioneerd door innovatie en duurzaamheid in de fitnesssector. Onze missie is om hoogwaardige fitnessapparatuur te ontwikkelen die niet alleen uw gezondheid beschermt, maar ook het milieu. Voor een afspraak op de fibo zie schema op de website graag aan melden. ( https://gosportsart.de/fibo-2024/)
VE Partners (VEP), een Nederlandse investeringsmaatschappij die zich richt op investeringen in de Benelux, kondigt aan dat ze een partnership is aangegaan met Arendse Group (“Arendse”) waaronder Arendse Health Club (www.arendse.nl) en Fysiomore (www.fysiomore.nl) vallen, een keten van premium health clubs en fysiotherapie praktijken in Noord-Brabant.
Cees Arendse, directeur Arendse Group, heeft een ambitieus groeiplan voor Arendse gericht op verdere uitbouw van de onderneming, zowel organisch als via overnames van health clubs, sportscholen en fitness ketens. Hiervoor zocht hij een betrokken partner die ondersteuning kan bieden in het uitrollen van dit groeiplan, welke hij heeft gevonden in VE Partners. Achtergrond transactie Arendse is een keten van premium health clubs in Noord-Brabant die onder één dak fitness, fysiotherapie en zwemlessen aanbieden aan klanten. Deze combinatie van activiteiten biedt klanten een totaaloplossing op gezondheid- en fitnessgebied, waarmee Arendse zich onderscheidt ten opzichte van andere health clubs en fitnesscentra. De afgelopen jaren is Arendse sterk gegroeid over alle activiteiten heen ondanks de impact van covid-19. Arendse heeft clubs in Breda, Oosterhout, Raamsdonksveer, Dongen, Lage Zwaluwe en Tilburg, en telt c. 130 medewerkers. Cees Arendse: “Sinds de overname in 2018 van het familiebedrijf, wat mijn ouders in 1987 opgestart zijn, heeft onze focus gelegen op het perfectioneren van ons businessmodel op de bestaande locaties. Dit heeft geresulteerd in een mooie groei, ondanks de uitdagende corona periode. Nu is het tijd voor de volgende stap, namelijk het uitbouwen van de organisatie met nieuwe locaties. Ik ben blij in VEP een goede partner gevonden te hebben om deze groeiambities waar te gaan maken en ik kijk met veel enthousiasme naar de toekomst” Jip Gimbrere, investment director bij VEP: “We zijn zeer blij om te kunnen investeren in Arendse om gezamenlijk de onderneming verder te laten groeien. Gedreven door de combinatie van activiteiten die wordt aangeboden heeft de onderneming de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt die we door denken te kunnen zetten naar de toekomst. Daarbij richten we ons onder andere op een verdere verbreding van het dienstenaanbod, daarbij inspelend op de groeiende focus op gezondheid, welzijn en leefstijl, en daarnaast een uitbreiding van het aantal vestigingen – zowel autonoom als via overnames.” Amsterdam, 6 februari 2024 – In lijn met haar missie om fitness toegankelijk te maken voor iedereen, introduceert Basic-Fit, de grootste fitnessketen van Europa, een nieuwe benadering om gymtimidation op een positieve manier aan te pakken. Hun nieuwe activatieconcept ‘Be Comfortable’ is de eerste stap in hun ambitie om mensen te helpen actief te worden terwijl zij zichzelf comfortabel voelen.
OP WEG NAAR EEN POSITIEVERE FITNESS OMGEVING Met de lancering van ‘Be Comfortable’ wil Basic-Fit fitness toegankelijk maken voor iedereen. ‘Be Comfortable’ is het overkoepelende concept, waaronder de komende jaren een reeks activatieconcepten komt te vallen. Het omvat digitale initiatieven en initiatieven in de clubs, zoals:
Met deze inspanningen zet Basic-Fit zicht opnieuw in voor het bevorderen van een gastvrije en inclusieve fitnessomgeving en wil het meer mensen aanmoedigen te kiezen voor een actieve levensstijl. Het concept wordt de komende jaren geleidelijk aan uitgerold over het gehele netwerk van 1.400 Basic-Fitclubs in zes verschillende landen, met 3,75 miljoen leden en meer dan 8.000 werknemers. BARRIÈRES WEGNEMEN Uit data van de Eurobarometer 2022 blijkt dat 53% van de volwassenen uit landen waar Basic-Fit actief is, niet sport. Aangezien het Basic-Fits’ missie is om fitness voor iedereen toegankelijk te maken, deed zij uitgebreid onderzoek naar barrières die volwassenen ervaren om mee te doen. Uit neurologische en Memo2 onderzoeken blijkt dat 30% van hen last heeft van gymtimidation. Dit wordt aangewakkerd door zowel interne factoren, zoals een gebrek aan zelfvertrouwen, ervaring of kennis van fitnessapparatuur, maar ook externe factoren, zoals angst om beoordeeld te worden en ongewenste aandacht. Gymtimidation is een internationale uitdaging. Wanneer in beschouwing wordt genomen dat 45% van alle Europeanen niet sport, wordt het aanpakken van gymtimidation essentieel om fitness voor iedereen toegankelijk te maken en op de lange termijn een gezondere samenleving te creëren. Uit recent Memo2 onderzoek blijkt dat 10 procent van de leden van Basic-Fit gymtimidation ervaart. Dit is lager dan het marktgemiddelde. Basic-Fit erkent dit en zet zich nu als marktleider in om niet alleen voor leden, maar voor de hele markt de gymtimidation te doorbreken, fitness toegankelijk te maken en een inclusieve gemeenschap voor iedereen te bevorderen. SAMEN OPTREKKEN Door voortdurend te werken aan een vriendelijke en ondersteunende fitness-community wil Basic-Fit haar leden helpen zich zelfverzekerder te voelen. Om gymtimidation te kunnen tackelen is het cruciaal om de community erbij te betrekken. Alleen door de gezamenlijke inspanning van leden, werknemers en de gehele fitness-community, kan ‘Be Comfortable’ een succes worden en de clubs een omgeving waar sporters zich op hun gemak voelen. Erica van Vonderen – Hahn, CCO van Basic-Fit: “Bij Basic-Fit maken we fitness toegankelijk en plezierig voor iedereen. We erkennen dat gymtimidation een serieus obstakel is om actief te blijven en we willen daarom deze barrière doorbreken. Vanuit onze rol als marktleider willen we deze issues direct tackelen en ervoor zorgen dat onze fitnesscentra plekken zijn waar iedereen zich vol vertrouwen en op zijn gemak voelt. We zetten ons in voor een fitnesscultuur die diversiteit viert en waarin we iedereen optimaal faciliteren om zijn gezondheidsdoelen te behalen. Door een inclusieve omgeving te creëren geven we niet alleen vorm aan individuele fitnesstraject; we bouwen een fittere en gezondere samenleving.” Kijk hier voor meer informatie over Basic-Fit's 'Be Comfortable' OVER BASIC-FIT Met 1.402 clubs is Basic-Fit de grootste fitnessaanbieder van Europa. Het bedrijf is actief in zes landen en heeft meer dan 3,75 miljoen leden. Basic-Fit werkt met een eenvoudig lidmaatschapsmodel en biedt een hoogwaardige fitnesservaring met een goede prijs-kwaliteitsverhouding die aantrekkelijk is voor de fitnessbehoeften van alle mensen die om hun persoonlijke gezondheid en conditie geven.
Onderstaand artikel vinden jullie terug in Body Biz editie 1 - 2023
Dit artikel is te lezen in Body Biz editie 6 - 2022
Dit artikel is te lezen in Body Biz editie 6 - 2022
Dit artikel is te lezen in de nieuwe Body Biz - editie 5 van 2022!
Een apparaat voor Eur 3.800; twee apparaten voor Eur 7.000.
Het Pixformance Station is een digitaal trainingsapparaat, ontwikkeld door experts uit de wetenschap, sport en fitness. Het station bestaat uit een groot beeldscherm waarop een virtuele Personal Trainer te zien is, die de fitness-oefeningen voordoet. Jj kopieert de Trainer en op de andere helft van het beeldscherm zie je jezelf plus, in real-time, duidelijke visuele aanwijzigen om elke oefening correct uit te voeren. Een camera, geïntegreerd in het station, registreert 25 gewrichtspunten, analyseert jouw bewegingen en geeft meteen gepersonaliseerde feedback. Het voordeel: de real-time feedback stelt je in staat om een goed gecontroleerde, effectieve training te volgen. Naast het station zelf heb je toegang tot een volledig online software-platform waarin alle oefeningen staan en waarmee alle aangesloten gebruikers een eigen persoonlijk programma samen kunnen stellen. Wanneer je in een andere ruimte wilt fitnessen, kun je als alternatief voor het station, gebruikmaken van de met het software-platform geintegreede smartphone / tablet app om je programma te volgen, met dezelfde virtuele Personal Trainer. Het systeem bevat meer dan 150 oefeningen, flexibel samen te stellen in een eindeloos aantal programma’s, te volgen op 3 verschillende ervaringsniveau’s, en gebruikmakend van een zelf te kiezen combinatie van verschillende accessoires (dumbbells, elastieken, enz.). Het platform registreert elke sessie en bewaakt de voortgang, wat ook te raadplegen is via de app. Kortom, Pixformance is dé oplossing om effectief – en leuk – te fitnessen!". |
Archieven
September 2025
Categorieën |
Diensten
|
Inhoud
|
|

