Het succes van de fitnessbranche is op korte en lange termijn afhankelijk van fitnessbedrijven die sterker gepersonaliseerde en gelokaliseerde klantervaringen bieden, volgens toonaangevende merken en influencers uit de fitnessbranche op FitNation 2021. Tijdens het jaarlijkse toonaangevende B2B-evenement voor de fitnessbranche, waar experts inzichten en ideeën van onschatbare waarde delen met clubeigenaren en fitnessondernemers, werd duidelijk dat in deze klantervaringen zowel fysiek als digitaal moeten worden gecombineerd. Online fitness is daarin een aanvulling en uitbreiding op het traditionele fitnessaanbod, geen vervanging. Deze ontwikkeling komt na een periode van significante veranderingen binnen de fitnesssector, eerst gekatalyseerd door de coronapandemie en voortgezet na de heropening van sportscholen en studio's. Zo maken fitnessbedrijven steeds vaker gebruik van technologie om digitale en fysieke ervaringen naadloos samen te brengen. Klanten raken daarbij steeds meer gewend aan de vrijheid en snelheid van digitale diensten en de flexibiliteit om aan hun gezondheid te werken waar en wanneer het hen uitkomt. (Kijk onderaan dit bericht voor de video!!!) De derde editie van FitNation omvatte keynote presentaties en workshops van prominente fitnessmerken zoals ClassPass, Prime Time Fitness, Snap Fitness, CLMBR, Active Wellness en WIFA, maar ook van influencers zoals Stephanie Elsewood, Emma Barry en Matthew Januszek. Deze werden gelivestreamd vanuit de studio van wereldwijde leverancier van fitnesstechnologie en sponsor Virtuagym naar aanwezigen uit meer dan 31 verschillende landen. "In de snel onze veranderende wereld, is het van essentieel belang om te blijven leren en groeien. Het was daarom geweldig om zoveel mensen uit onze branche bij elkaar te brengen om elkaar te inspireren en ervaringen en kennis te delen," zei Hugo Braam, CEO en mede-oprichter van Virtuagym, die het evenement opende. "Ik ben ontzettend enthousiast over de innovatiespurt van de branche. Ik kan niet wachten om te zien hoe technologie, van gamificatie tot wearable technologie en virtual reality mensen verder betrekt bij fitness en de wereld gezonder en gelukkiger helpt maken." Volgens Nat Carruthers, mede-oprichter & chief product design officer bij CLMBR, moeten fitnessbedrijven zich nu richten op het creëren van solide klantervaringen, niet alleen op producten en software. Dit moet langetermijnoplossingen voor een betere klantbetrokkenheid worden beschouwd, niet enkel als oplossingen voor de korte baan. Een belangrijk middel om die verbeterde klantervaring te bereiken werd geschetst door Henrik Gockel, Patrick Baumann en Serge Reit van Prime Time Fitness. Zij benadrukten het belang van dataconnectiviteit en onthulden dat bedrijven slechts 12% van de gegenereerde data gebruiken om zakelijke beslissingen te onderbouwen. Greg Maurer, vicepresident fitness en educatie bij Workout Anytime, onderstreepte de toegevoegde waarde van integratie wearable technologie in de fitnessprogrammering om trainers inzicht te geven in prestaties en zo beter passende en haalbare fitnessplannen en -doelen aan te bieden. Het bouwen en onderhouden van online community’s is een integraal onderdeel van een gepersonaliseerde aanpak, volgens fitnessinfluencer Stephanie Elswood, die haar waardevolle inzichten over online engagement deelde. Zo sprak ze over het belang van het gebruik van verschillende communicatiestijlen en soorten content per platform en het inzetten van een duidelijke oproep tot actie. De relevantie van experience design werd ook benadrukt door Javier Santín, director of operations bij Struct Club, die verklaarde dat fitnessconsumenten nu en in de toekomst technologisch onderlegd zijn en op zoek zijn naar ervaringen die verder gaan dan een work-out. Een ander belangrijk aandachtspunt betrof de veranderende verwachtingen en gewoonten van de moderne fitnessconsument. Volgens Shari Castelli, senior director of industry development bij ClassPass, is "de flexibelere hybride werkplek een blijvertje, met roosters die verschuiven van traditionele trainingstijden ‘s avonds en een toename van 61% in kortere, 30 minuten durende, persoonlijke lesreserveringen." Voor Castelli is een andere opmerkelijke trend de grotere focus op wellnesservaringen, die door meer dan een derde van de ClassPass-gebruikers worden geboekt. Naast het jaarlijkse evenement organiseert FitNation ook regelmatig webinars en podcasts om te informeren en te inspireren en ervoor te zorgen dat fitnessprofessionals nooit stoppen met leren. Om de aankomende evenementen te bekijken, klik hier: https://bit.ly/3p1yuDJ Om te luisteren naar de podcast 'Groei jouw fitness onderneming', klik hier: https://bit.ly/3p5OHrt
0 Comments
Leave a Reply. |
Diensten
|
Inhoud
|
|